Založ si blog

Rozprávky na Ministerstve financií

Kde bolo, tam bolo… Bola raz jedna Informatizácia, ktorá mala obrovský batoh peňazí. A rozdávala ich, ale nie chudobným a spravodlivým, ale bohatým kamarátom..

Pracoval som určité obdobie na Ministerstve financií (musím podotknúť, že za predchádzajúcej vlády). Ak si odmyslím nezmyselnú byrokraciu, ktorú som musel ako zamestnanec vykonávať, tak som mal na starosti manažment dokumentu Národnej koncepcie informatizácie verejnej správy. (Ideálna práca, pretože som projektovým manažérom metodológie projektového manažmentu PRINCE2 a som takisto školiteľom akreditovaného kurzu PRINCE2 na úrovni Foundation).

Tu sa začína moja rozprávka. Všetci sme sa rozplývali  nad tým, ako nám Informatizácia zmení život… Presťahujete sa, a všetky úrady automaticky zmenia vašu adresu, vydáte sa a vaše nové meno sa dostane do všetkých dokumentov,… sociálne dávky, zdravotné poistenie, dane…všetko vybavíte pohodlne pri sledovaní zaujímavej relácie v televízii.

Zobuď sa! – uvedomil som si. Veď tá rozprávka bola úplne iná! Balík asi jednej miliardy EURO rozdeľovalo Ministerstvo Financií a úrad vlády podľa mne neznámeho kľúča…Asi ako v rozprávke Kocúr v čižmách – Daniel, Daniel,..Leimon, Leimon,…Daniel, Daniel,…Leimon, Leimon a keď už to bolo veľmi okaté, dostal niklák aj Piere…

Čo sa odvtedy udialo? V prvom rade sa zastavila väčšina nezmyselných projektov. Verím, že zodpovední pracovníci po svojich predchodcov poupratovali,  ale neviem o tom, že by niekto predložil účet. Suma, ktorá sa premrhala by sa musela vrátiť späť do EÚ a tak radšej všetci diskrétne mlčia.

Zdá sa, že sa pohli ľady. Pracovníci zodpovední za informatizáciu usporiadali hodinu otázok a odpovedí. Veľa správ som o tomto stretnutí nenašiel. Našiel by sa prosím niekto, kto prerozpráva novú rozprávku Ministerstva financií, o ktorej sa hovorieva na utorkových otvorených stretnutiach? Tu sú detaily.

Konečne zmysluplná podpora štátu

22.11.2022

Mnohí žiadatelia podpory od štátu, či už podnikatelia alebo firmy sú zvyknutí na to, že podpora prichádza neskoro, je dosť byrokratická a nesprávne cielená. Tentokrát som sa stretol s podporou, ktorá naozaj prekvapila svojou jednoduchosťou a aj úspešnosťou. Ide o projekt „Nestrať prácu – vzdelávaj sa“. Komu je podpora určená Podpora je určená všetkým [...]

Konečne zmysluplná podpora štátu

10.11.2022

Mnohí žiadatelia podpory od štátu, či už podnikatelia alebo firmy sú zvyknutí na to, že podpora prichádza neskoro, je dosť byrokratická a nesprávne cielená. Tentokrát som sa stretol s podporou, ktorá naozaj prekvapila svojou jednoduchosťou a aj úspešnosťou. Ide o projekt „Nestrať prácu – vzdelávaj sa“. Komu je podpora určená Podpora je určená všetkým [...]

Aj pomáhať je treba vedieť – sociálny marketing v praxi

27.07.2021

Príbeh, možno ako desiatky podobných. Dve mladé dievčatá s matkou žijú v zhorenom dome. Život bol k nim nemilosrdný, ale oni sa nevzdávajú. Tento príbeh možno bude mať šťastný koniec. Celý článok o ich osude nájdete v Denníku N. Takto vyzerá dom, v ktorom mladé ženy reálne bývajú. Na tomto príbehu ma zaujali 2 veci. V prvom rade, že mladé dievčatí si nezúfajú, [...]

Nehoda, ilustračná, sklo

Autobus s desiatkami cestujúcich sa prevrátil na nemeckej diaľnici

29.03.2024 06:38

Autobus s približne 60 cestujúcimi havaroval vo štvrtok večer na diaľnici v západnom Nemecku, zranenia utrpelo vyše 20 ľudí, informovala DPA.

libanon, hizballáh

Pri izraelských úderoch pri Halabe zomrelo 36 sýrskych vojakov

29.03.2024 06:27

Pri izraelských úderoch namierených na oblasť neďaleko Halabu (Aleppa) na severe Sýrie zahynulo podľa agentúry AFP najmenej 36 sýrskych vojakov.

Jaroslav Slašťan, Zásahový tím pre medveďa hnedého

Nebol to hon na čarodejnice. Medvedica v Mikuláši bola skutočným rizikom, hovorí šéf zásahového tímu

29.03.2024 06:00

K ľuďom sa samica, ktorá útočila v metropole Liptova, približovala pravidelne. Tvrdia to členovia zásahového tímu. Pri jej monitorovaní použili špičkové drony.

Babiš, Pavel

Politológ: Pavel asi Korčoka nepodporí, Babiš chváli Pellegriniho, ale cieli na vlastných voličov

29.03.2024 06:00

Ako vyzerajú vzťahy Česka a Slovenska pred prezidentskými voľbami? Pre Pravdu to vysvetlil český politológ Josef Mlejnek.

rebel

Ak chceš byť prvý, nestavaj sa do radu... Aj to je dôvod, prečo som sa pustil oblastí, ktorým sa iní vyhýbajú. Agilné poradenstvo, moderný Internetový marketing moderné formy vzdelávania. Napísal som niekoľko eBookov o projektovom riadení a marketingu. Naša firma je na čele vzdelávacích agentúr, čo sa týka kvality a moderných vyučovacích technológií, Ak si chete pozrieť moje odporúčania, navštívte stránku q9.sk/p2, q9.sk/p3, prince-2.sk alebo môj profil linkedin.com/in/branogablas/.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 70
Celková čítanosť: 330933x
Priemerná čítanosť článkov: 4728x

Autor blogu

Odkazy