Založ si blog

Internetový marketing – Email marketing 1

E-mail marketing
Zjednodušene je to monitorovanie (sledovanie) doručenia každého jednotlivého Emailu, zaznamenanie všetkých kliknutí na linky a tým spoznanie správania každého zákazníka. Zároveň to je najmodernejší spôsob priameho oslovovania zákazníkov, sledovanie ich požiadaviek a okamžitého získavanie spätnej väzby.

História
Predchodcom E-mail marketingu bol Mail marketing (aj keď za svojich čias to určite nikto pod týmto názvom nepoznal). Počiatky siahajú do 19. storočia do krajín, kde bol rozvinutý poštový systém. Podstatný rozmach nastáva v období medzi svetovými vojnami hlavne v Európe a v USA. Namiesto súčasných Newsletterov sa najskôr používali osobné listy, zvyčajne písané vlastnoručne majiteľom firmy (neskôr na písacom stroji). Väčšinou sa listy rozosielali na lokálne adresy. Adresy príjemcov sa získavali z rôznych klubov, združení a asociácií. Neskôr, keď začali vznikať celoštátnej adresára (napríklad telefónne zoznamy), začalo masívnejšie rozosielanie na území regiónov i celých štátov. Osobné listy nahradili tlačené letáky, ktoré sa rozosielali bez akýchkoľvek znakov osobného zainteresovania, alebo sa zvyklo ručne dopisovať oslovenie a podpis. Občas sa pridávalo aj PS, ktoré často nieslo osobné informáciu, ktorá bola určená priamo príjemcovi (napr. hovorilo o jeho koníčku, rodine, práci atď.) S nástupom výpočtovej techniky sa už tlačili osobné listy, ktoré boli personalizované a mohli obsahovať meno príjemcu, miesto pôsobenia a iné osobné údaje počítačovo zakomponované do textu. V tomto období dochádza k prikladaniu reklamných letákov a brožúr k sprievodným listom, čo tvorí predchodcu dnešných Newsletterov. Táto forma oslovovania klientov existuje dodnes a využíva sa hlavne u klientov, ktorí naďalej uprednostňujú prijímanie štandardných listov. (V súčasnosti túto formu masívne používa napríklad Readers Digest).

S príchodom internetu sa začína nová éra doručovanie správ. Podstatne sa zväčšujú množstvá adries príjemcov a urýchľuje sa príprava a rozosielanie správ. Z dôvodu nekontrolovaného rozosielanie e-mailov Európska únia, USA a niektoré iné štáty prijali zákony trestajúce nevyžiadanú poštu. Tieto zákony boli síce prijaté, ale trestanie priestupkov je zatiaľ minimálne.

Direct marketing
E-mail marketing je súčasťou oblasti marketingu, ktorá sa nazýva Direct marketing. Jednoducho povedané Direct marketing vynecháva pri svojich aktivitách sprostredkovateľa – reklamnú alebo marketingovú agentúru a obracia sa priamo na svojich zákazníkov. Medzi ďalšie oblasti Direct marketingu patrí aj napríklad Telemarketing, SMS marketing, účasť na výstavách, prezentačné akcie a podobne. Pre zvýšenie efektu E-mail marketingu je vhodné kombinovať výstupy kampaní s inými metódami Direct marketingu, o ktorých sa budem bližšie zmieňovať pri vyhodnocovaní kampaní.

Monitorovanie e-mailov
Pod týmto výrazom si väčšina z nás pomyslí na nekalé a protizákonné techniky zasahovanie do nášho súkromia, ktorých sa dopúšťajú niektoré firmy na svojich zamestnancoch, telekomunikační operátori ale aj celé štáty. (Skúste poslať pár e-mailov do USA, Ruska, Číny alebo do ďalších krajín, kde bude spomenuté slovo prezident, smrť, bomba. Pokiaľ si pritom spomeniete ešte aj miesto pobytu prezidenta a niečo sa tam zomelie, počítajte s tým, že niekto zaklope na vaše dvere).
My sa tu však budeme zaoberať legálnym monitorovaním e-mailov, ktoré slúži ako vynikajúci nástroj pre marketingových pracovníkov.

Pokračovanie v ďalšom blogu…

 

Vo firme INBOX SK sa zaoberáme marketingom na Internete a stáva sa nám veľmi často, že vo verejnosti panujú skreslené informácie o tejto oblasti. Preto som sa rozhodol  publikovať sériu článkov, prostredníctvom ktorých by som chcel trochu zvýšiť povedomie podnikateľskej verejnosti o Internetovom marketingu. Články budem publikovať v poradí, ako ich budem písať a kompletné verzie budú zobrazená na stránke školení a kurzov z internetového marketingu a softvéru pre realizovanie Newslettrových Email marketingových kampaní (DEMSO).

Ako rozmýšľajú Spameri

22.09.2017

V posledných týždňoch a mesiacoch sa vrece roztrhlo so spamovacími Emailami. Všetci vieme, že je to protizákonné, ale v tejto oblasti nefungujú žiadne inštitúcie. Dokážem pochopiť, že viac »

Etika a zákony v Internetovom Marketingu

01.08.2017

Ako Internetový marketer a odborník v oblasti zarábania na Internete často používam Email marketing ako najefektívnejší nástroj šírenia informácií. Denne sa však stretávam so zneužívaním viac »

Čo je to Content Marketing (obsahový marketing)

27.07.2017

Content marketing, alebo obsahový marketing má blízko k pojmu blog. V oblasti Content marketingu sa jedná o publikovanie veľkého množstva článkov cielených na rôzne oblasti trhu (niche). Cieľom viac »

babiš

Česi už majú názor na šéfa ANO, pripomína expert

21.10.2017 11:39

Česi dnes rozhodnú o zložení Poslaneckej snemovne. Parlamentné voľby sa začali včera.

Konferencia smeru v Nitre Fico.

V Nitre sa zišli politici Smeru. Fico: Nenechajme sa učičíkať prieskumami

21.10.2017 10:00, aktualizované: 11:35

Delegáti Smeru sa od rána schádzajú na nitrianskom výstavisku Agrokomplex, kde sa koná programová konferencia vládnej strany.

hamáček

Neviem si predstaviť, že by bol vo vláde líder ANO Andrej Babiš

21.10.2017 09:30

Česká strana sociálnodemokratická (ČSSD) splnila vo vláde 90 percent svojho programu, prízvukuje jej podpredseda Jan Hamáček.

bitcoin, mena, virtuálna

Bitcoinový ošiaľ pokračuje, ľudia do neho vkladajú celé majetky

21.10.2017 09:29

Bitcoin prekonal hranicu šesťtisíc dolárov a prognózy hovoria o jeho ďalšom raste. Niektorí ľudia do neho vkladajú celý svoj majetok.

rebel

Ak chceš byť prvý, nestavaj sa do radu...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 52
Celková čítanosť: 161355x
Priemerná čítanosť článkov: 3103x

Autor blogu

Odkazy