Založ si blog

Koľko zarábate a koľko by ste chceli zarábať?

Počul som peknú odpoveď na otázku ohľadom výšky výplaty. “Zarábam menej, než by som chcel, ale viac, než by ste chceli vy, aby som zarábal”. Myslím, že neexistuje človek, ktorý by tvrdil že zarába viac, ako si zaslúži. Častokrát bohužiaľ opak je pravdou. Zarábate podstatne menej, než si zaslúžite. Ako by ste mohli zarobiť viac?

Ak napríklad v súčasnosti zarábate 1000€ mesačne a chceli by ste zarobiť viac, tak štandardne máte 3 možnosti:

  1. požiadať šéfa o zvýšenie platu (niekedy môžete riskovať padáka),
  2. odísť zo zamestnania a nájsť si lepšie platenú prácu, alebo
  3. nájsť si druhú prácu (popri zamestnaní).

V každom prípade to hovoríme o zlepšení povedzme 50%, ktoré častokrát draho vykúpite za protihodnotu vášho času. Ja by som vám chcel predstaviť aj iné možnosti.

Získajte  aktívny alebo pasívny vedľajší príjem.

Stretli ste sa s týmito pojmami? Poďme si ich trochu vysvetliť. Veľa ľudí potrebuje viac peňazí na život alebo na svoje sny. Nie som odborníkom na trh práce, takže vám neporadím, kde získate druhý príjem, ale som internetový marketer a môžem vám dať pár tipov, ako sa dá zarobiť na Internete a to môže byť pasívny alebo aktívny príjem.

Aký je rozdiel medzi pasívnym a aktívnym príjmom?

Pasívny príjem je taký, o ktorého zdroj sa nemusíte denne starať a pritom vám stále zarába. V bežnom živote to môže byť napríklad vloženie peňazí do banky, zakúpenie akcií alebo dlhopisov alebo investovanie do penzijného fondu. Pri šťastí vám to môže priniesť 6-10% ročne. Ďalšou možnosťou je kúpiť nehnuteľnosť, napríklad byt, a prenajímať ho. To už nie je úplne pasívny príjem, pretože o byt sa treba starať, ale môže vám nielen priniesť priniesť cca. 3-6% ročne, ale približne o rovnakú sumu sa vám byt zhodnotí. Obidva spomínané príklady však potrebujú niekoľko desiatok alebo stovák tisíc Euro investícií.

Aktívny príjem vyžaduje vašu trvalú iniciatívu, aby ste mohli zarábať. Napríklad cukrárka občas napečie torty na svadbu, včelár predáva med, krajčírka môže ušiť alebo prešiť šaty. Tieto činnosti môžu byť realizované popri zamestnaní a aktívnymi príjmami si môžete prilepšiť.

Na Internete je to podobne. Poďme si uviezť pár príkladov.

Pasívny príjem na Internete

Toto je vysnívaný cieľ každého marketingového pracovníka. Niekto to nazýva “mlynček na peniaze”. Uvediem niekoľko príkladov, z ktorých môžete mať pasívny príjem, ale neľakajte sa. Ani na jeden z uvedených príjmov nepotrebujete špeciálne zručnosti alebo vzdelanie. Na našej stránke www.zbohatni.eu vám prezradím, ako na to. Dovoľte mi aj tu, aby som vám predstavil niektoré možnosti pasívneho príjmu:

  • youtube videá – nemusíte byť génius, aby sa vám podarilo urobiť dobré video, ktoré sa bude samo šíriť po Internete (nazýva sa to virálne šírenie). Stačí byť v správnom čase na správnom mieste a mať pri tom kameru alebo lepší mobil, alebo umelo vymyslieť a vyrobiť video, ktoré bude srandovné alebo iným spôsobom zaujímavé natoľko, že si ho ľudia začnú posielať  medzi sebou. (Napríklad preč časom leteli videá o tom, ako ľudia dali do starej práčky pár tehál a nechali ju zapnutú dovtedy, kým sa celá nerozpadla. Je to kruté, ale tieto videá mali stotisícové videa). Druhý problém je, ako zabezpečiť aby sa video virálne šírilo ďalej a na to už musíte naštudovať niektoré marketingové nástroje. Zarábať na videách sa dá viacerými spôsobmi. Jednak môžete dostávať peniaze za reklamu, ktorá sa pri sledovaní videa zobrazí v spodnej časti alebo dokonca na pár sekúnd úple prekryje pôvodné video.  (a ktorá nás sledovateľov dosť otravuje), alebo prostredníctvom videa môžete propagovať nejaký výrobok (napríklad budete natáčať video so šťastným psíkom a v pozadí bude krmivo Pedigree,ale tu sa vopred musíte dohodnúť s výrobcom, že vám za to zaplatí), alebo prostredníctvom videa pošlete ľudí na nejakú konkrétnu stránku (a majiteľ stránky vám zaplatí za každého návštevníka). Tých možností sú desiatky, ale nebudem sa všetkým teraz venovať.
  • napísanie eBooku – nie je až také dôležité byť odborníkom v  oblasti, korú budete popisovať v eBooka. Podľa mojich odhadov iba 10% eBookov píšu vo svojom mene odborníci, ostatné vytvárajú ľudia, ktorí väčšinou nemajú ani potuchy o tom, čo sa v eBooku píše. Ako sa to dá urobiť? Napríklad prostredníctvom Interview s odborníkom. Dohodnete sa s expertom v nejakej oblasti a trebárs mu zaplatíte za dvojhodinovú konzultáciu. Pripravíte si zoznam otázok, celý rozhovor si nahráte a potom ho napíšte, naformátujete a eBook je hotový. Ďalšia možnosť je syndikácia obsahu iných eBookov. Čiže kúpite 3-4 eBooky z danej oblasti a kombinovaním ich obsahu vytvoríte vlastný eBook. Najpohodlnejšie je niekomu zaplatiť za vytvorenie eBooku. Podľa náročnosti vás to môže stáť 50-100 Dolárov a niekto iný preštuduje Internet a urobí eBook za vás.
  • videokurzy  – ďalším známym digitálny obsahom sú videokurzy. Ste napríklad cvičiteľ jógy a vytvoríte sériu videoškolení o jóge, môžete vytvoriť videá z mnohých oblastí, napríklad z prípravy jedál v reštaurácii, učenie sa cudzích jazykov, liečiteľské vidá a podobne. Tu už veľmi pravdepodobne budete musieť sám všetko pripraviť a nafilmovať. Nezveroval by som to niekomu cudziemu, pretože ak budete na video vystupovať ako odborník, tak sa postupne bude stávať autoritou a ľudia vás začnú uznávať, takže nielen zarobíte, ale zároveň sa aj spopularizujete. Samozrejme, na nafilmovanie a postrihanie záverečného videa by som pozval odborníka, aby výsledok vyzeral profesionálne a dobre sa  predával. Toto už môže byť oveľa nákladnejšia aj časovo náročnejšia úloha ako vytvárať eBooky.
  • aplikácie – inou možnosťou je vytvorenie nejakého softvéru alebo aplikácie. Je dôležité, aby ste vedeli čo od aplikácie očakávate. Vždy si viete nájsť programátora, ktorý aplikáciu za vás urobí. (pozrite si náš článok na blog.zbohatni.eu o tom, kde je možné nájsť(outsoucovať) zahraničných programátorov za zlomok ceny ako u nás) Tu by som už predpokladal, že vstupné náklady prevýšia aj 1000 Dolárov a neodporúčam vám púšťať sa do toho, ak nemáte skúsenosti. Ja tiež vytváram aplikácie a to vôbec nemám nijaké programátorské skúsenosti. Mám zamestnancov programátorov a takisto používam freelancerov z rôznych častí sveta. Ak viete ako na to, tak to vôbec nemusí byť neprekonateľná prekážka.
  • Google Adsense – je to špecifická forma zarábania, pri ktorej vám Google platí za každé kliknutie na banner na vašej stránke (je to opak Google Adwords, kedy vy platíte Google za kliknutie na vašu reklamu). Čiže v tomto prípade musíte mať vlastnú Web stránku, ktorá má určitú návštevnosť. Takisto vytvorenie takej stránky nemusí byť neriešiteľný problém. Stačí to zadať nejakému zahraničnému programátorovi. Dôležitejší je obsah stránky. Čiže raz musíte tú stránku naplniť údajmi, potom občas aktualizovať tieto údaje a stránka vám bude sama zarábať, lebo možno každý desiaty návštevník klikne na niektorý banner..
  • CPC/CPA – toto je iná varianta predchádzajúceho spôsobu zarábania, kedy sa dohodnete s konkrétnym majiteľom biznisu (zvyčajne web stránky), ktorý vám bude platiť za kliknutia. Je to zvyčajne viac, ako ponúka Google Adsense, len musíte mať istotu, že svoje peniaze dostanete.

Ako vidíte sami, tých možností je pomerne veľa a majú rôznu náročnosť. A to som ešte zďaleka nevymenoval všetky spôsoby pasívneho zarábania na Internete. Niektoré sú pomerne jednoduché, niektoré vyžadujú určité skúsenosti, ale ani jedna forma nie je “neuskutočniteľná” v našich podmienkach. Neodporúčal by som sa púšťať ani do jednej z činností bez naštudovania si princípov fungovania. Môže sa stať, že budete tomu venovať veľké úsilie a prostriedky a aj veľa času a napriek tomu sa vám nebude dariť, ako by ste si predstavovali, lebo vám bude chýbať ešte jedna ingrediencia. My budeme na stránke www.zbohatni.eu postupne uverejňovať školenia, ako je potrebné realizovať jednotlivé formy zarábania a budeme radi, ak ich začnete používať.

Možnosťami aktívneho zarábania na Internete sa budem venovať v niektorom z budúcich článkov. Ak sa chcete dozvedieť viac o aktívnom a pasívnom zarábaní, prečítajte si ostatné články na blog.zbohatni.eu

Ako rozmýšľajú Spameri

22.09.2017

V posledných týždňoch a mesiacoch sa vrece roztrhlo so spamovacími Emailami. Všetci vieme, že je to protizákonné, ale v tejto oblasti nefungujú žiadne inštitúcie. Dokážem pochopiť, že viac »

Etika a zákony v Internetovom Marketingu

01.08.2017

Ako Internetový marketer a odborník v oblasti zarábania na Internete často používam Email marketing ako najefektívnejší nástroj šírenia informácií. Denne sa však stretávam so zneužívaním viac »

Čo je to Content Marketing (obsahový marketing)

27.07.2017

Content marketing, alebo obsahový marketing má blízko k pojmu blog. V oblasti Content marketingu sa jedná o publikovanie veľkého množstva článkov cielených na rôzne oblasti trhu (niche). Cieľom viac »

babiš

Česi už majú názor na šéfa ANO, pripomína expert

21.10.2017 11:39

Česi dnes rozhodnú o zložení Poslaneckej snemovne. Parlamentné voľby sa začali včera.

Konferencia smeru v Nitre Fico.

V Nitre sa zišli politici Smeru. Fico: Nenechajme sa učičíkať prieskumami

21.10.2017 10:00, aktualizované: 11:35

Delegáti Smeru sa od rána schádzajú na nitrianskom výstavisku Agrokomplex, kde sa koná programová konferencia vládnej strany.

hamáček

Neviem si predstaviť, že by bol vo vláde líder ANO Andrej Babiš

21.10.2017 09:30

Česká strana sociálnodemokratická (ČSSD) splnila vo vláde 90 percent svojho programu, prízvukuje jej podpredseda Jan Hamáček.

bitcoin, mena, virtuálna

Bitcoinový ošiaľ pokračuje, ľudia do neho vkladajú celé majetky

21.10.2017 09:29

Bitcoin prekonal hranicu šesťtisíc dolárov a prognózy hovoria o jeho ďalšom raste. Niektorí ľudia do neho vkladajú celý svoj majetok.

rebel

Ak chceš byť prvý, nestavaj sa do radu...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 52
Celková čítanosť: 161358x
Priemerná čítanosť článkov: 3103x

Autor blogu

Odkazy