Založ si blog

Čo je to Content Marketing (obsahový marketing)

Content marketing, alebo obsahový marketing má blízko k pojmu blog. V oblasti Content marketingu sa jedná o publikovanie veľkého množstva článkov cielených na rôzne oblasti trhu (niche). Cieľom je cieľom dostať túto stránku na prvé miesta vo vyhľadávaní v Google. Akonáhle vás začne Google zobrazovať na prvej stránke, ľudia začnú klikať na vašu linku, prídu na vašu stránku a môžete začať predávať. Buď máte eshop a predávate vlastné produkty, affiliate produkty (pozrite si niektorý z iných článkov pre vysvetlenie) alebo predávate reklamu (napr. Google Adwords, Sklik). Samotný obsah článku nemusí mať pre čitateľa žiadnu hodnotu, ale cieľom je zamerať jeho pozornosť práve na platené aktivity a kliknúť na odkaz. Pokiaľ však dávate hodnotný obsah a návštevníka zaujmete, tak sa môže zaregistrovať do vašej stránky a tým sa stáva potencionálnym zákazníkom na všetky produkty.

Koľko času je potrebné venovať písaniu článkov?

Je potrebné publikovať minimálne jeden článok denne. Pravda je taká, že vy nepíšete žiadne články. Použijete na to nástroj nazývaný “Spiner”. Spiner zoberie existujúci článok (alebo články), ktoré napísal niekto iný a šikovným spôsobom poprehadzuje obsah (vety, odstavce) tak, aby ho Google bral ako nový originálny článok. To je práve dôvod, prečo samotný článok má pre návštevníka stránky minimálnu hodnotu, dokonca po takýchto úpravách sa môže zdať aj značne zmätočný. Z jedného článku takto systém vyrobí napríklad 10 nových.

Publikovanie vám takisto nezaberie veľa času, lebo zas existujú rôzne “pluginy” do WordPressu (na ktorých je zvyčajne postavený blogovací systém), ktoré umožňujú načítať súbor (nazýva sa CSV), kde sú všetky články uložené a publikovať ich jedným kliknutím.

Budú všetky články rovnaké?

Ako som už spomenul, všetky články budú mať rovnaký zmysel, ale vety budú poprehadzované, prípadne budú použité synonymá. Okrem toho, Spinner do každého článku vloží jedno kľúčové slovo, ktorým sa budú články odlišovať. Aby som to trochu upresnil, povedzme si jeden vzorový príklad. Predstavte si situáciu, že ste spozorovali nejaké zdravotné príznaky a chcete nájsť na Internete nejaké návody na to, ako sa to lieči. Tak do spinera vložíte článok o tom, ako je dôležitá správna životospráva a pohyb, aby ste sa vyhli <choroba>. Ďalej bude článok písať, že neodporúča, aby sa <choroba> liečila doma a hoci sú len mierne príznaky, je lepšie navštíviť lekára. A na záver vám povie, že by ste si mali pravdepodobne ísť domov a oddýchnuť si, lebo je možné, že  <choroba> je dôsledkom stresu a prepracovanosti.

Nedáva vám to zatiaľ zmysel? Tak čítajte ďalej. Článok je napísaný tak, že za slovo choroba môžete dosadiť desiatky chorôb a príznakov, ako je napríklad chrípka, angína, hnačka, bolesť hlavy, viróza a podobne. Čiže jedným stlačením klávesy máte desiatky článkov, z ktorých každý je cielený na inú “mikrooblasť” (čiže inú chorobu) a ak ľudia dajú do vyhľadávača príslušný príznak alebo chorobu, tak im vaša stránka vyskočí medzi prvými. A zároveň bude na vašej stránke reklama na miestnu súkromnú polikliniku, kam by mal pacient rýchlo ísť, aby niečo nezmeškal. Je to kruté? Bohužiaľ, taký je systém práce na Internete, ale aj v bežnom živote. Nezdá sa Vám kruté, že dobrý film v televízii je niekoľkokrát prerušovaný nezmyselnou reklamou?

Kde to môžem využiť?

V Čechách a na Slovensku som sa zatiaľ nestretol s týmto typom Internet Marketingu, ale v zahraničí je veľmi využívaný. Pri používaní automatických nástrojov je možné zabezpečiť, že rozsah webu bude narastať a pri tom nebude potrené žiadny manuálny zásah administrátora. V praxi to znamená, že pre Google sa bude Web javiť ako živý, progresívny a bude mu prikladať veľkú dôležitosť. Nakoľko mám všetky technické prostriedky k dispozícii, idem vyskúšať, aký efekt prinesie Content manažment práve v našich končinách. Budem vás o tom informovať v niektorom z ďalších článkov.

Etika a zákony v Internetovom Marketingu

01.08.2017

Ako Internetový marketer a odborník v oblasti zarábania na Internete často používam Email marketing ako najefektívnejší nástroj šírenia informácií. Denne sa však stretávam so zneužívaním viac »

Zarábanie na Internete sa stalo realitou

05.06.2017

V predchádzajúcich článkoch som písal o rôznych metódach a postupoch zarábania na Internete. Teraz sa zarábanie stáva skutočnosťou. Rozhodol som sa zorganizovať sériu webinárov, v ktorých viac »

Kuba – Havana padne do 10 rokov. . .

29.01.2017

Čo som vedel o Kube? Že tam bol diktátor, že Fidel Kastro sa ho pokúsil zvrhnúť, že ho chytili a zavreli, že ho pustili na amnestiu, že sa znova pokúsil zvrhnúť diktátora a druhý krát sa viac »

Španielsko, Barcelona, útok

Šoféra dodávky, ktorá útočila v Barcelone, zabili v Cambrils

18.08.2017 22:14

Šoférom dodávky, po ktorom španielski policajti intenzívne pátrali, bol 17-ročný Moussa Oukabir.

Venezuela, kríza, nepokoje, Nicolás Maduro

Nové ústavodarné zhromaždenie prevzalo právomoci parlamentu

18.08.2017 21:36

Novozvolené ústavodarné zhromaždenie vo Venezuele prevzalo v piatok právomoci opozíciou ovládaného parlamentu.

Milan Žitný

Žitný: Ak sú podmienky, útok sa stane kdekoľvek

18.08.2017 20:00

Teroristickým útokom na verejných priestranstvách sa nedá zabrániť, povedal v rozhovore pre Pravdu bezpečnostný analytik Milan Žitný v súvislosti s tragédiou v Barcelone.

Steve Bannon

Hlavný stratég Bieleho domu Steve Bannon končí vo svojej funkcii

18.08.2017 19:25, aktualizované: 20:41

Hlavný stratég Bieleho domu Steve Bannon končí vo svojej funkcii. Dohodol sa na tom so šéfom personálu Johnom Kellym.

rebel

Ak chceš byť prvý, nestavaj sa do radu...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 51
Celková čítanosť: 154205x
Priemerná čítanosť článkov: 3024x

Autor blogu

Odkazy