Založ si blog

Čo je to Content Marketing (obsahový marketing)

Content marketing, alebo obsahový marketing má blízko k pojmu blog. V oblasti Content marketingu sa jedná o publikovanie veľkého množstva článkov cielených na rôzne oblasti trhu (niche). Cieľom je cieľom dostať túto stránku na prvé miesta vo vyhľadávaní v Google. Akonáhle vás začne Google zobrazovať na prvej stránke, ľudia začnú klikať na vašu linku, prídu na vašu stránku a môžete začať predávať. Buď máte eshop a predávate vlastné produkty, affiliate produkty (pozrite si niektorý z iných článkov pre vysvetlenie) alebo predávate reklamu (napr. Google Adwords, Sklik). Samotný obsah článku nemusí mať pre čitateľa žiadnu hodnotu, ale cieľom je zamerať jeho pozornosť práve na platené aktivity a kliknúť na odkaz. Pokiaľ však dávate hodnotný obsah a návštevníka zaujmete, tak sa môže zaregistrovať do vašej stránky a tým sa stáva potencionálnym zákazníkom na všetky produkty.

Koľko času je potrebné venovať písaniu článkov?

Je potrebné publikovať minimálne jeden článok denne. Pravda je taká, že vy nepíšete žiadne články. Použijete na to nástroj nazývaný „Spiner“. Spiner zoberie existujúci článok (alebo články), ktoré napísal niekto iný a šikovným spôsobom poprehadzuje obsah (vety, odstavce) tak, aby ho Google bral ako nový originálny článok. To je práve dôvod, prečo samotný článok má pre návštevníka stránky minimálnu hodnotu, dokonca po takýchto úpravách sa môže zdať aj značne zmätočný. Z jedného článku takto systém vyrobí napríklad 10 nových.

Publikovanie vám takisto nezaberie veľa času, lebo zas existujú rôzne „pluginy“ do WordPressu (na ktorých je zvyčajne postavený blogovací systém), ktoré umožňujú načítať súbor (nazýva sa CSV), kde sú všetky články uložené a publikovať ich jedným kliknutím.

Budú všetky články rovnaké?

Ako som už spomenul, všetky články budú mať rovnaký zmysel, ale vety budú poprehadzované, prípadne budú použité synonymá. Okrem toho, Spinner do každého článku vloží jedno kľúčové slovo, ktorým sa budú články odlišovať. Aby som to trochu upresnil, povedzme si jeden vzorový príklad. Predstavte si situáciu, že ste spozorovali nejaké zdravotné príznaky a chcete nájsť na Internete nejaké návody na to, ako sa to lieči. Tak do spinera vložíte článok o tom, ako je dôležitá správna životospráva a pohyb, aby ste sa vyhli <choroba>. Ďalej bude článok písať, že neodporúča, aby sa <choroba> liečila doma a hoci sú len mierne príznaky, je lepšie navštíviť lekára. A na záver vám povie, že by ste si mali pravdepodobne ísť domov a oddýchnuť si, lebo je možné, že  <choroba> je dôsledkom stresu a prepracovanosti.

Nedáva vám to zatiaľ zmysel? Tak čítajte ďalej. Článok je napísaný tak, že za slovo choroba môžete dosadiť desiatky chorôb a príznakov, ako je napríklad chrípka, angína, hnačka, bolesť hlavy, viróza a podobne. Čiže jedným stlačením klávesy máte desiatky článkov, z ktorých každý je cielený na inú „mikrooblasť“ (čiže inú chorobu) a ak ľudia dajú do vyhľadávača príslušný príznak alebo chorobu, tak im vaša stránka vyskočí medzi prvými. A zároveň bude na vašej stránke reklama na miestnu súkromnú polikliniku, kam by mal pacient rýchlo ísť, aby niečo nezmeškal. Je to kruté? Bohužiaľ, taký je systém práce na Internete, ale aj v bežnom živote. Nezdá sa Vám kruté, že dobrý film v televízii je niekoľkokrát prerušovaný nezmyselnou reklamou?

Kde to môžem využiť?

V Čechách a na Slovensku som sa zatiaľ nestretol s týmto typom Internet Marketingu, ale v zahraničí je veľmi využívaný. Pri používaní automatických nástrojov je možné zabezpečiť, že rozsah webu bude narastať a pri tom nebude potrené žiadny manuálny zásah administrátora. V praxi to znamená, že pre Google sa bude Web javiť ako živý, progresívny a bude mu prikladať veľkú dôležitosť. Nakoľko mám všetky technické prostriedky k dispozícii, idem vyskúšať, aký efekt prinesie Content manažment práve v našich končinách. Budem vás o tom informovať v niektorom z ďalších článkov.

Internetová udalosť konca roka 2017

11.12.2017

Pre niekoho nová príležitosť, pre iného podvod. To je práve dôvod, prečo sa na Slovensku šíria rôzne fámy a skreslené informácie ohľadom možnosti zarábania na Internete. Aby som vyvrátil viac »

Zarábanie na internete na Slovensku – nový fenomén alebo iba fáma

08.12.2017

Pred časom som realizoval anketu a niekoľko tisíc ľudí som požiadal o vyplnenie krátkeho dotazníka o zarábaní na internete. Dotazník som zaslal na svoje kontakty na Linkedin a zároveň aj širokej viac »

Ako rozmýšľajú Spameri

22.09.2017

V posledných týždňoch a mesiacoch sa vrece roztrhlo so spamovacími Emailami. Všetci vieme, že je to protizákonné, ale v tejto oblasti nefungujú žiadne inštitúcie. Dokážem pochopiť, že viac »

chlapec

V Austrálii vyšla kniha s posolstvom sexuálne zneužívaných detí

14.12.2017 19:09

Mnohé z obetí o svojich skúsenostiach hovorili úplne prvýkrát, uviedla komisia.

Salzburg, advent, vianočné trhy,

Zákaz čertov na poslednú chvíľu

14.12.2017 18:02, aktualizované: 19:30

Z plánovanej zábavy sa stala kauza, nad ktorou niektorí ľudia len nechápavo krútia hlavou.

Miloš Klátik

Podporí evanjelická cirkev Istanbulský dohovor?

14.12.2017 17:59

Istanbulský dohovor, ktorého hlavným cieľom je ochrana žien pred násilím, sa dočkal zatiaľ jedinej oficiálnej podpory z náboženských radov.

Šajgal

Odvolali zatykač na Igora Šajgala

14.12.2017 17:39

Spis v kauze Polomka sa vrátil na Okresný súd v Banskej Bystrici a sudca zrušil zatykač na Igora Šajgala.

rebel

Ak chceš byť prvý, nestavaj sa do radu...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 54
Celková čítanosť: 167750x
Priemerná čítanosť článkov: 3106x

Autor blogu

Odkazy