Všetci sa predávame….

4. júla 2011, rebel, Nezaradené

V predchádzajúcom príspevku som mal niekoľko kritických poznámok ohľadom reklamného zamerania môjho článku. Áno, máte pravdu, pracujem v oblasti Internetového marketingu (seo.inbox.sk), písal som o vlastných skúsenostiach a ponúkol som linky na vlastné produkty. (A snažím sa zapojiť všetkých odborníkov, aby poskytovali školenia na internetovymarketing.skolenie-kurzy.sk) Nemám rád akademické reči odborníkov, ktorí nikdy neboli v praxi. Preto som uviedol projekt, o ktorom mám najviac znalostí, v ktorom sme dosiahli dobré výsledky a za ktorým si stojím. Projekt bol uvádzaný ako príklad, máme viacero úspešných projektov, ktoré som nespomínal.Väčšina čitateľov však správne pochopila, že som písal o marketingu, ktorý tvorí časť podstatnú príjmov našej firmy. O čom je vlastne marketing? Je to o predávaní. Predávajú sa výrobky, služby, ale predávajú sa aj myšlienky.No a práve málokedy si uvedomujeme, že najčastejšie predávame vlastné myšlienky a tým sa vlastne predávame sami. Predávať sa máme v génoch. Začína sa to už v detstve. Vtedy sa predaj realizuje ešte formou silového nátlaku. Veď ako ináč sa dá nazvať plač, ktorým si nemluvniatko vynucuje jedlo, vzatie do náručia, kolísanie. Neskôr, keď sa naučí hovoriť, dochádza k vyjednávaniu. Keď sa mu nepodarí predať myšlienku, často sa ešte uchyľuje k vynucovacím prostriedkom. No a neskôr? Svoje myšlienky predávame v škole, predávame sa pri vstupných konkurzoch do zamestnania no jedno z najdôležitejší predajných situácií je manželstvo. Či sa nesnažíte presvedčiť partnera alebo partnerku, že práve vy ste tá alebo ten, s kým bude stáť za to prežiť zvyšok života?

No a ako je to s bloggermi? Ja píšem často o svojej práci, tak bez zábran uvádzam aj linky na vlastné, ale aj cudzie stránky. (Písanie blogov mám v podstate v nápni práce). Samozrejme, často čitatelia navštívia naše stránky, čo prináša kredit mne, našej firme a v neposlednom rade aj potencionálnych klientov. Je mnoho bloggerov, ktorí píšu o veciach okolo nás, o politike, osobnostiach, udalostiach. Aj oni sa predávajú. Predávajú svoje myšlienky a chcú, aby ich ľudia čítali, aby sa zamysleli nad ich myšlienkami.

Ako blogger vie, že svoje myšlienky predal? Vysoká čitateľnosť článkov, pozitívne (ale aj negatívne reakcie), referencie na článok v médiách alebo publikovanie článkov na stránkach médií.Takže odteraz sa zamyslite. Vždy, keď sa budete snažiť niekoho presvedčiť o svojich myšlienkach, nepredávate sa vlastne? Úspešní ľudia majú vysokú úspešnosť predaja. Neúspešní sa o to možno ani nepokúsia.