Čo je to content marketing?

22. septembra 2016, rebel, Nezaradené

Content marketing, alebo obsahový marketing má blízko k pojmu blog. V prípade Content marketingu sa jedná o zverejňovanie veľkého množstva článkov cielených na rôzne oblasti trhu (niche) s cieľom dostať sa na prvé miesta vo vyhľadávaní v Google. Akonáhle začne Google zobrazovať vaše články na prvej stránke, môžete začať predávať vlastné produkty, affiliate produkty (pozrite si niektorý z iných článkov pre vysvetlenie), predávať reklamu (napr. Google Adwords, Sklik). Pokiaľ píšu články reálni ľudia, tak jeho obsah môže byť relevantný pre čitateľa, ale častokrát samotný obsah článku má v podstate nulovú hodnotu pre čitateľa, ale cieľom je zamerať jeho pozornosť práve na platené aktivity.

Koľko času musím venovať písaniu článkov?

Čo sa týka písania článkov, máte 3 možnosti. Buď píšete články sám, čo je extrémne časovo náročné, alebo pozvete ďalších ľudí aby písali články (to je napríklad práve blog.pravda.sk) alebo nepíšete žiadne články. Používa sa na to nástroj nazývaný “Spiner”. Spiner zoberie existujúci článok (alebo články), ktoré napísal niekto iný a šikovným spôsobom poprehadzuje obsah (vety, odstavce) tak, aby ho Google bral ako originálny. To je práve dôvod, prečo samotný článok má pre čitateľa minimálnu hodnotu, dokonca po takýchto úpravách sa môže zdať aj značne zmätočný. Z jedného článku takto vyrobí napríklad 10 nových.

Publikovanie vám takisto nezaberie veľa času, lebo zas existujú rôzne “pluginy” do WordPressu (na ktorých je zvyčajne postavený blogovací systém), ktoré umožňujú načítať súbor (nazýva sa CSV), kde sú všetky články uložené a publikovať ich jedným kliknutím. Niektoré systémy dokonca sami re-publikujú články a čerpajú pri tom z vlastných zdrojov, ale aj z cudzích zdrojov.

Budú všetky články rovnaké?

V prípade automatizovaného vkladania článkov, všetky články budú mať rovnaký obsah, ale vety budú poprehadzované. Okrem toho, Spiner do každého článku vloží jedno kľúčové slovo, ktorým sa budú články odlišovať. by som to trochu upresnil, povedzme si jeden ilustratívny príklad. Predstavte si situáciu, že budete chcieť získať všetkých ľudí, ktorí majú určité zdravotné problémy a hľadať riešenie, ako sa to lieči. Tak do spinera vložíte článok o tom, ako je dôležitá správna životospráva a pohyb, aby ste sa vyhli <choroba>. Ďalej bude článok písať, že neodporúča, aby sa <choroba> liečila doma a hoci sú len mierne príznaky, je lepšie navštíviť lekára. A na záver vám povie, že by ste si mali pravdepodobne ísť domov a oddýchnuť si, lebo je možné, že  <choroba> je dôsledkom stresu a prepracovanosti.

Nedáva vám to zatiaľ zmysel? Tak čítajte ďalej. Článok je napísaný tak, že za slovo choroba môžete dosadiť desiatky chorôb a príznakov, ako je napríklad chrípka, angína, hnačka, bolesť hlavy, viróza a podobne. Čiže jedným stlačením klávesy máte desiatky článkov, z ktorých každý je cielený na inú “mikrooblasť” a keď ľudia dajú do vyhľadávača príslušný príznak alebo chorobu, tak im vaša stránka vyskočí medzi prvými. A zároveň bude na vašej stránke reklama na miestnu súkromnú polikliniku, kam by mal pacient rýchlo ísť, aby niečo nezmeškal.

Kde to môžem využiť?

V Čechách a na Slovensku som sa zatiaľ nestretol s týmto typom Internet Marketingu, ale v zahraničí je veľmi využívaný. Pri používaní automatických nástrojov je možné zabezpečiť, že rozsah webu bude narastať a pri tom nebude potrené žiadny manuálny zásah administrátora. V praxi to znamená, že pre Google sa bude Web javiť ako živý, progresívny a bude mu prikladať veľkú dôležitosť. Nakoľko mám všetky technické prostriedky k dispozícii, idem vyskúšať, aký efekt prinesie Content manažment práve v našich končinách. Budem Vás o tom informovať v niektorom z článkov na blog.zbohatni.eu