Všetci sa predávame 2…

12. júla 2011, rebel, Nezaradené

Ospravedlňujem sa všetkým, ktorí majú pocit, že som zaútočil na lásku, manželstvo alebo iné city vo svojom článku Všetci sa predávame. Ja som len chcel poukázať na paralely Marketingu a bežného života. Išlo mi to, že princípy Marketingu sa používajú aj v iných činnostiach, než je obchod (biznis) alebo akokoľvek to nazveme.

Zoberte si niekoľko iných príkladov zo života:

1. Bývate v činžiaku a chcete, aby sa stavba zateplila. Tak obehávate susedov, snažíte sa im vysvetliť ich presvedčiť, že zateplenie je dobrá vec a že sa oplatí do toho investovať.

2. Vyberáte s manželkou dovolenku. Manželka chce ísť k moru, celý čas sa len opaľovať a nič nerobiť. Vy by ste chceli ísť niekde, kde sa dá aj rybárčiť, potápať sa, možno raftovať…

3. Zastaví Vás policajt, že ste prekročili rýchlosť o 12 km. Ale vám nejako špatne ukazuje tachometer, značka obmedzujúca rýchlosť bola vlastne zakrytá a obehlo vás auto, ktoré išlo oveľa rýchlejšie a policajti ho nezastavili..

Teraz si zoberte klasický príklad. Ste v obchode a predavač sa vám snaží predať napríklad televízor. Presviedča vás, že toto je ten správny obchod a ten správny model, ktorý sa vám oplatí kúpiť. Nie sú tie situácie podobné? To, čo robí predavač sa nazýva Direct Marketing. Keď budete presviedčať policajta o svojej pravde (susedov, manželku), budete používať podobné presviedčacie techniky a argumenty.

Alebo si zoberme ďalšie príklady. Viete, kto má najúspešnejší marketing na planéte? Napríklad cirkev. Katolícka existuje už skoro 2000 rokov a má stovky miliónov stúpencov. Židovská je ešte o pár storočí staršia. Čo myslíte, bude niekto o 2000 rokov poznať SONY? Alebo CITROEN? Alebo dvojramenný kríž slovenskej republiky? A cirkev svoje aktivity tiež nenazýva marketing.

Takže ja som vo svojom článku len chcel poukázať na podobnosti medzi Marketingom a bežnými životnými situáciami. Ospravedlňujem sa tým, ktorých sa moje porovnanie s hľadaním si životného partnera dotklo.