Je až neuveriteľné, ako u nás firmy pohŕdajú možnosťou prilákať klientov na svoje Web stránky a zvýšiť tak objem predaja. Nestojí ich to nič, okrem vlastného času. Stačí poznať pár trikov a výsledky môžu byť neuveriteľné. A všetko môže urobiť šikovný zamestnanec firmy. Ako?
Samozrejme hovoríme o Internetovom marketingu. Ja pracujem s Internetom od roku 1998 a poznám vývoj od „mať aspoň nejakú stránku“ po „vytvoriť profesionálnu prezentáciu“. Kedysi si Web stránky vytvárali samé firmy s použitím softvéru napr. FrontPage. Dnes je situácia úplne iná…
V roku 2008 som sa uchádzal o miesto marketingového pracovníka vo vydavateľstve PEREX. Už v tom čase som predpovedal krutý zánik Avíza, pokiaľ sa príslušní zodpovední nezobudia. Samozrejme, na stránke sa urobilo niekoľko kozmetických zmien, ale systém zostal rovnaký. Kde je dnes Avízo? Ruku hore, kto ešte niečo hľadáte v Avíze. A predbehol ich Bazoš, malá firmička založená pôvodne pár programátormi. Dnes ma bohaté zastúpenie na Slovensku, v Čechách a dokonca aj v okolitých štátoch. Podobná situácia je aj so Zlatými stránkami. Kto máte doma najnovšie zlaté stránky? Tie odstrašujúce kopy z pôšt museli odniesť do skladov, lebo to nikto nechcel (ináč ten papier vynikajúco horí v krbe…). Aj keď sa zlaté stránky pokúsili v minulom roku o comeback formou celkom zaujímavej reklamy, o úspešnosti tohto ťahu dosť pochybujem. Bola tam nejaká zaujímavá aplikácia na iPhone, ale nakoľko ho nevlastním, nikdy som to nevyskúšal..
„Tak kde jen udělali soudruzi z NDR chybu?“ Totálne podcenili potrebu zmeny. Internet neznamená len publikovanie toho, čo mám vytlačené na papieri. Je to oveľa viac. Postoje zákazníkov sa menia, preblikávacie bannery vás vyrušujú, nevyžiadanú poštu okamžite mažete..
Práve takýto konzervativizmus veľkých dáva možnosť vyniknúť malým a flexibilným firmám. Je to práve Internetový Marketing, ktorý môže zabezpečiť mimoriadne zisky bez veľkých investícií. Často to chce len nápad a dobré znalosti na jeho realizovanie. A predsavzatie ísť za svojím cieľom.
Ľudia tak zanedbávajú možnosť umiestnenia sa na dobrých pozíciách pri vyhľadávaní v Google, že aj malá šikovná firma sa môže rýchlo presadiť. Tu uvediem jeden malý príklad za všetky z praxe našej firmy.
Koncom minulého leta sme sa začali venovať problematike dodávateľov elektrickej energie (sám som energetik, takže mi táto téma bola veľmi blízka). V septembri sme uviedli do života stránku www.elektricka-energia.sk a www.elektrickaenergia.sk. Už za 2 mesiace bola stránka www.elektrickaenergia.sk (ktorej sme sa na začiatku venovali podstatne viac) na prvej strane pri vahľdávaní v Googli, ku koncu roka bola stránka www.elektrickaenergia.sk už na prvých pozíciách. (každý mesiac nám pribudlo 1000 nových unikátnych návštevníkov). V tomto roku sme rozšírili portfólio aj na plyn a vytvorili sme stránky www.dodávateliaplynu.sk, www.dodavatelia-plynu.sk a www.dodavtelia-elektriny-plynu.sk. Hoci boli stránky uvedené do života len v marci tohto roku, v súčasnosti sa stránka www.dodavatelia-plynu.sk nachádza na prvých miestach vo vyhľadávaní a ostatné stránky ju nasledujú. Stačilo len tak málo… Poznať systém, ako pracuje Google pri vyhľadávaní a tomu prispôsobiť obsah.(Neveríte? Dajte si do vyhľadávača Google kľúčové slová ako dodávateľ elektrickej energie, alternatívny dodávateľ elektriny, dodávatelia plynu, dodávatelia elektriny a plynu….dokonca, aj naša firemná stránka www.inbox.sk je na dobrej pozícii).
Väčšina firiem, ktoré som kontaktoval s ponukou služieb používajú klasické výhovorky – teraz nemáme čas, teraz nemáme peniaze, nám to len v minulom roku prerábali. Pritom investície sú častokrát nižšie ako inzerát v novinách. Zhruba s odstupom 2 rokov som tie firmy kontaktoval znovu. Tí, čo nemali čas, tak už ho teraz majú dosť, lebo nemajú zákazníkov, tí čo nemali na to, tak väčšinou dnes ani neexistujú a tí, čo im to prerábali, taz im to zas nejaký študent prerobil rovnako zle, ako pred tým…
Chcete s tým niečo urobiť? Sledujte môj blog, kde budem popri inom výdávať aj príspevky týkajúce sa internetového marketingu, sledujte stránku školení internetového marketingu, kde budú pribúdať manuály a videoškolenia alebo sa zapíšte do nejakého kurzu internetového marketingu, aby ste tieto vedomosti získali rýchlejšie pod odborným vedením. Ale hlavne, nikdy sa neuspokojte s tým, čo máte. Kto zastane, ten upadá.
Veď v poriadku, ale to nech si robí ...
lado, mars777 Vôbec to nepokladám ...
Reklama na seba ako vyšitá, nechápem,... ...
veru presne si to vystihol. ...
je toto reklamný článok alebo nie? ...
Celá debata | RSS tejto debaty