Založ si blog

Priama demokracia? Je to možné!

Blížia sa voľby a politici nám zas začnú masírovať mozgy. Ale koho voliť? Priznám sa, ja som bol viac pravicový volič, ale čo sa dialo okolo voľby generálneho prokurátora, šéfa NBU, Eurovalu… To bolo tak trápne, že som stratil akýkoľvek záujem o politiku. Vtedy som si uvedomil, aký som to ja vlastne dal mandát svojej strane? Veď ja som volil vlastne iba sľuby. Všetci volíme iba sľuby! Politici nám totiž nič iné nedajú. Musí to tak byť stále? Nejde to inak? IDE!!!

Nebolo by to demokratickejšie, keby sa poslanci opýtali svojich voličov, čo majú robiť? Veď o všetkom dianí v republike dnes rozhoduje tak 20 ľudí. Tipujem že toľko je vo vedení hlavných strán. Ostatní poslanci zrazia podpätky a urobia, na čom sa šéfovia dohodnú. Pamätníci z nás si spomínajú na prevratný seriál, kde národ určil, čo má Svatopluk Kuřátko urobiť. Jednoducho sme zapli v byte svetlo a bolo zahlasované.

Moderné Internetové a mobilné technológie nám umožňujú veľmi presne identifikovať hlas každého jednotlivca. Tak prečo sa neopýtať svojich voličov na ich názor? Ako mám ako poslanec hlasovať? Toto ma napadlo v súvislosti s hlasovaním o Eurovale. Je pravda, že každý priaznivec SAS bol proti Eurovalu? Ak nie, tak potom koľko ich bola za?

Takže poďme na to. Má niekto kapacitu založiť stranu na takomto princípe? Ponúkam svoju firmu a urobím stránku, na ktorej budú môcť priaznivci hlasovať. Žiadne vymyslené mená alebo mŕtve duše. Každého občana bude možné jednoznačne identifikovať a jeho hlas sa zaregistruje. Samozrejme, strana nebude viazaná väčšinovým rozhodnutím svojich voličov (to by sa musela zmeniť ústava), ale ak strana nebude dodržiavať tento princíp, voliči si nabudúce nájdu inú stranu. Takáto metóda však vyžaduje vyriešiť ešte niekoľko detailov. Bude mať každý poslanec svoj klub a bude hlasovať podľa jeho rozhodnutia alebo sa sčítajú hlasy všetkých poslancov a podľa toho zahlasujú všetci poslanci? Takáto strana by si samozrejme veľmi ťažko hľadala aj koaličných partnerov. Veď by vlastne nemohla nič sľúbiť, všetko by rozhodli občania. Takže máte záujem? Opýtajte sa vašich známych, čo si o tom myslia. Nezdá sa vám že už dozrel čas? Alebo budeme čakať ďalšie 4 roky?

Konečne zmysluplná podpora štátu

22.11.2022

Mnohí žiadatelia podpory od štátu, či už podnikatelia alebo firmy sú zvyknutí na to, že podpora prichádza neskoro, je dosť byrokratická a nesprávne cielená. Tentokrát som sa stretol s podporou, ktorá naozaj prekvapila svojou jednoduchosťou a aj úspešnosťou. Ide o projekt „Nestrať prácu – vzdelávaj sa“. Komu je podpora určená Podpora je určená všetkým [...]

Konečne zmysluplná podpora štátu

10.11.2022

Mnohí žiadatelia podpory od štátu, či už podnikatelia alebo firmy sú zvyknutí na to, že podpora prichádza neskoro, je dosť byrokratická a nesprávne cielená. Tentokrát som sa stretol s podporou, ktorá naozaj prekvapila svojou jednoduchosťou a aj úspešnosťou. Ide o projekt „Nestrať prácu – vzdelávaj sa“. Komu je podpora určená Podpora je určená všetkým [...]

Aj pomáhať je treba vedieť – sociálny marketing v praxi

27.07.2021

Príbeh, možno ako desiatky podobných. Dve mladé dievčatá s matkou žijú v zhorenom dome. Život bol k nim nemilosrdný, ale oni sa nevzdávajú. Tento príbeh možno bude mať šťastný koniec. Celý článok o ich osude nájdete v Denníku N. Takto vyzerá dom, v ktorom mladé ženy reálne bývajú. Na tomto príbehu ma zaujali 2 veci. V prvom rade, že mladé dievčatí si nezúfajú, [...]

putin, kim

Putin podal Kimovi pomocnú ruku: Zablokoval dohľad OSN nad sankciami voči KĽDR

28.03.2024 22:10

Kroky Ruska podľa hovorcu amerického ministerstva zahraničných vecí Matthewa Millera "cynicky oslabujú" medzinárodný mier

Juraj Blanár

Blanár: Vstup do NATO bol významný krok, potvrdzujúci váhu aj dnes

28.03.2024 21:53

Aliancia je predovšetkým obranná a mierová organizácia, zdôraznil minister.

Izrael Palestína Hamas Vojna humanitárna pomoc

Súdny dvor nariadil Izraelu, aby nebránil humanitárnej pomoci smerujúcej do Gazy

28.03.2024 21:38

Hlavný súdny orgán OSN reagoval na podnety Juhoafrickej republiky. Tá obvinila Izrael z genocídy.

Tragická nehoda slovenského autobusu v Chorvátsku.

Autobus v JAR sa zrútil z mosta, zahynulo 45 cestujúcich

28.03.2024 21:15

Nehodu prežilo len osemročné dieťa, ktoré záchranári previezli s vážnymi zraneniami do nemocnice.

rebel

Ak chceš byť prvý, nestavaj sa do radu... Aj to je dôvod, prečo som sa pustil oblastí, ktorým sa iní vyhýbajú. Agilné poradenstvo, moderný Internetový marketing moderné formy vzdelávania. Napísal som niekoľko eBookov o projektovom riadení a marketingu. Naša firma je na čele vzdelávacích agentúr, čo sa týka kvality a moderných vyučovacích technológií, Ak si chete pozrieť moje odporúčania, navštívte stránku q9.sk/p2, q9.sk/p3, prince-2.sk alebo môj profil linkedin.com/in/branogablas/.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 70
Celková čítanosť: 330920x
Priemerná čítanosť článkov: 4727x

Autor blogu

Odkazy