Dostali sa mi do rúk dôverné informácie z MV SR, ale sú tak závažné, že sa musím s nimi podeliť. O čo ide? Cieľom zákona o objektívnej zodpovednosti nebolo len vyberanie pokút za prekročenie rýchlosti pri skrytých radaroch, ale tvorí prípravu na oveľa širšiu inváziu proti vodičom. Kde je ukrytý pes? Určite ste si všimli, že ministerstvo dopravy zaviedlo povinnosť palubnej jednotky pre všetky vozidlá nad 3,5 tony aj na cestách druhej a tretej triedy, hoci mýto sa v tomto prípade neplatí. Ide totiž o experiment s cieľom zistiť, do akej miery je možné sledovať pohyb vozidiel. Nejde tu o žiadnu špionáž, ale o snahu zistiť, ako rýchlo prechádzajú vozidlá určitými úsekmi ciest.
Ako to funguje? Je to jednoduchá fyzika. Satelit zmeria váš čas, kedy sa nachádzate napríklad na 10-tom kilometri a potom zas, keď ste na dvadsiatom. Čiže ste prešli presne 10 kilometrov. Ak váš čas je kratší, ako by bol, keby ste išli maximálnou dovolenou rýchlosťou, tak potom vaša priemerná rýchlosť bola určite vyššia. Napríklad, ak ste išli hodinu po diaľnici a prešli ste 140km, tak Vaša priemerná rýchlosť bola vyššia ako je maximálna dovolená. Dobrá správa je, že tento systém nedokáže merať maximálnu rýchlosť, takže pokuty budú oveľa nižšie. Zlá správa je, že merať bude možné akýkoľvek úsek, napríklad aj 1 km obmedzenej rýchlosti.
A čo z toho vyplýva pre vodičov automobilov do 3,5 tony? Určite viete, že ministerstvo dopravy plánuje zrušiť diaľničné známky a nahradiť ich palubnými jednotkami aj pre osobné vozidlá. Chvíľu ešte potrvá, kým sa celý systém vyladí a otestuje, ale od januára to čaká už nás všetkých. Stratia sa klasické radary na cestách a namiesto toho bude rýchlosť všetkých nás merať počítač a nám budú iba chodiť domov obálky… No zbohom…
Diaľničné známky,známky EK,známky ...
V Nemecku taki projekt neexistuje! ...
je to fajn projekt..ako v nemecku.. ...
Tak to je teda bohovsky tajný projekt. ...
Veď tak to bude aj u nás , žiadne ...
Celá debata | RSS tejto debaty