Nečakajte, že tu budem písať mená a sumy. Tento článok je o inom, je o tom, kde na Internete sú peniaze a komu plynú do vrecka…
Keď budete čítať tento článok, tak si určite pomyslíte, že „už je neskoro“.. To isté si mysleli ľudia pred 10 rokmi a to isté si budú mysliteľ ľudia o 10 rokov. Ak si myslíte aj vy, že už je na čokoľvek neskoro, tak to vzdajte. A frflite na tých, ktorí zariskú a zvíťazia.
Poďme sa ale vrátiť k pôvodnej myšlienke..
Kto zarába najviac na Internete?
Predsa sprostredkovatelia!!! Možno ste si to neuvedomili, ale najviac zarábajú tí, ktorí nič nepredávajú, ani nič neriskujú. Nemusíte upiecť 10.000 píc (alebo pizzas,…teda, ako sa píše pizza v množnosm čísle..), nemusíte vyrobiť topánky, napísať a vydať knihu. Stačí vám len poznať niekoho, kto má tovar alebo službu (a pekne sa nadrie, aby ju mohol niekomu poskytnúť alebo predať) a na druhej starne ľudí, ktorý takýto tovar alebo službu potrebujú. Typickým sprostredkovateľom, ktorý vám napadne sú realitné kancelárie. Ale aj oni sa nadrú, aby sprostredkovali predaj. Existuje ešte jedna možnosť. Urobiť stránku, na ktorej realitné kancelárie hľadajú záujemcov o nehnuteľnosti. Napríklad www.reality.sk
Toto však ešte ďaleko od toho, o čom chcem písať. Kto sú najväčší sprostredkovatelia na svete? Podľa mojich prieskumov je to Amazon, ďalej Ebay a mnoho ďalších. Im tovar nejde cez ruky (s výnimkou Amazon, ktorý ešte predáva reálne knihy). Tieto portály umožňujú predajcom vystaviť tovar, záujemcovia si ho tam kúpia, ale reálne tovar doručí predajca priamo kupujúcemu. A Amazon si necháva províziu..
Nechoďme len po zahraničí, poďme domov. Kto teda najlepšie zarába na Internete? No predsa takisto sú to sprostredkovatelia.
Kto sú najväčší slovenskí sprostredkovatelia?
Na prvom mieste sú to zľavové portály. Možno o tom neviete, ale najväčšie zľavové portály si nechávajú 30% ceny. Čiže ak tovar alebo služba stojí 10€, predajca ponúka zľavu 40%, teda zaplatíte 6€, tak obchodník dostane cca. 4€. K zľavovým portálom počítam aj zľavové agregátory, ako napríklad zlavy.sme.sk, ktorí ešte sprostredkúvajú predaj pre zľavové portály.
Podobne sú na tom aj vyhľadávače tovaru, ako pricemania.sk, heureka.sk, najnakup.sk a dovoleniek napríklad Invia.sk, travel.sk… Že sa narobia pri tom objeme tovaru a služieb, ktorý propagujú? Ani trochu. Všetok tovar s popismi a obrázkami ťahajú zo stránky predajcu. Vždy, keď niekoho pošlú na stránku predajcu, tak systém si to zapamätá a účtujú si províziu v prípade, ak kúpite tovar.
Sprostredkovateľmi sú aj rôzne bazáre, napríklad bazos.sk, bazar.sk, mimibazar.sk. Oni nežijú z provízie, ale predajcovia im platia za to, že majú tovar na prvej stránke. Zas sa všetko realizuje cez Internet.
Sprostredkovateľov nájdete vo všetkých oblastiach. Chcete sa najesť? Idete na stránku obeduj.sk, chcete si zavolať taxi? Je tu Hopin.sk.
Z mojich slov sa zdá, že vlastne nemusíte nič vlastniť, vyrábať ani poskytovať a viete zarobiť pekné peniaze. Nie je to také jednoduché… Viete o tom, že asi 80% zľavových portálov skončilo činnosť? Aj zabehnuté úspešné systémy pri zlom vedení môžu upadať (poznáte Avizo.sk?). Návod, ako byť úspešný vám teraz nedám, pretože dobrý nápad nestačí. Potrebujete viac, intuíciu, vytrvalosť, vedomosti a častokrát nemalé investície.
Napriek tomu verím, že aj naďalej budú vznikať úspešné sprostredkovacie systémy, ale určite ich neurobia tí, ktorí hovoria, že dnes je neskoro…
najvacsim sprostredkovatelom je urcite ...
Celá debata | RSS tejto debaty