Tento článok je určený pre marketingových pracovníkov a nehľadajte v ňom žiadne spiklenecké teórie. Poďme teda pekne od začiatku. Už niekoľko blogov píšem o možnostiach zarábania na Internete. Uviedol som aj jednoduchý príklad, ale väčšinu stratégií som zatiaľ nepropagoval.
O online marketingu
Pokiaľ chcete dostaľ návštevníkov na svoju stránku, máte k dispozícii 2 hlavné marketingové stratégie a to je „Push“ a „Pull“. Že vám to niečo hovorí? No, zvykne sa to písať napríklad na dverách. „Push“ znamená talčiť a „Pull“ ťahať. Aby som vysvetlil, aký to má súvis s marketingom, tak zvyčajne „Push“ realizujete vtedy, keď užívateľovi Internetu niečo podsúvate. Najčastejšie sú to Emailové kampane, ale aj platená reklama a bannery sa často považujú za „Push“. Naopak „Pull“ znamená, že si vašu stránku nájdu ľudia sami a tu je dôležité SEO. Z podstaty ľudského správania je „Pull“ oveľa vhodnejšie a efektívnejšie, lebo ľudia nemajú pocit, že sa im niečo vnucuje.
Okrem týchto dvoch spôsobov ešte existuje možnosť zarábania na Internete aj bez toho, že by ste mali akýkoľvek zoznam alebo internetovú stránku, ale o tom si povieme neskôr.
Prečo potrebujem zoznam?
Prostredníctvom Emailového zoznamu predávam produkty. A vôbec to nemusia byť produkty, ktoré by som musel vyrobiť alebo vlastniť. Predávam cudzie produkty. To sa nazýva Affiliate. O tomto som už písal v blogoch a budem tomu venovať celý blog alebo aj webinár. Takže zoznam predstavuje vaše rodinné striebro, alebo ešte lepšie peniaze v banke na dobrom účte, ktorý vám môže pravidelne generovať slušný príjem.
Psychológia predaja
Mnoho ľudí má problém s tým, že budú zarábať na priateľoch alebo známych. Bohužiaľ, s tým sa nedá nič robiť, ale takto funguje obchod. V každom produkte, ktorý sa predáva je skrytá hodnota, ktorá zostáva u predajcu. Pozrite sa na to z úple inej strany. Predstavte si, že váš priateľ má nadváhu a vy mu doporučíte aplikáciu do mobilu, podľa ktorej bude cvičiť, stravovať sa, udržiavať si denný režim. A on vás bude milovať, lebo o takej aplikácii ešte nikdy nepočul. A čo sa stalo? Kúpil si tú aplikáciu za 5 EURO. Lenže, vy ste boli Affiliate, doporučili ste mu cudzí produkt a tvorca aplikácie vám zaplatí 2 EURO za tohto klienta. Cítite sa trápne? Prečo? Veď keby si on sám bol našiel tú aplikáciu, tak by rovnako za ňu zaplatil 5 EURO. Akurá ste mu podstatne uľahčili robotu. A takto je to so všetkými produktami.
Ako si vytvorím zoznam?
Týmto som sa dostal ku koreňu veci. Potrebujete mať zoznam ľudí, ktorí by si boli ochotní kúpiť nejaký produkt od vás. To znamená, že vás musia poznať a dôverovať vám. Nemusia vás poznať osobne, ani vašu firmu, ale musíte byť dôveryhodný. Kúpili by ste nejaký produkt od pána Kisku? Asi by sa vám to zdalo divné, ale určite by ste neuvažovali o tom, či je predávajúci dôveryhodný. Podobná situácia môže byť, keby produkt predával nejaký významný profesor alebo vedec. Napr. MUDr. Ján Hora úspešne testoval prístroj na odstránenie migrény, alebo prístroj proti vypadávaniu vlasov a zároveň si ho aj môžete medzi prvými za výhodnú cenu kúpiť. Bude to dôveryhodnejšie, ako keď vám bude niečo Jožko Cibuľka ?
A čo ak nie ste profesor, doktor alebo iná autorita? Tak to máte trocha ťažšie, ale nie nemožné… Pravdepodobne sa vyznáte celkom dobre v nejakej oblasti, napríklad cvičenie psov, bežecké techniky, zdravá strava. V podstate stačí, ak začnete uverejňovať články na túto tému, ktoré budú ľudí zaujímať. Vytvoríte u ľudí pocit, že ste autorita, že sa vyznáte. A potom už nebude problém vložiť do nejakého článku linku na produkt. Bohužiaľ väčšina obchodníkov to robí úple opačne. Kúpi niekde zoznam ľudí a začne im posielať obchodné ponuky. Nehovoriac o tom, že je to spam a hrozia za to celkom slušné pokuty, väčšina ľudí takéto ponuky automaticky maže.
Techniky vytvárania zoznamov
1. Vytvorte fanpage na Facebooku a začnite tam dávať zaujímavý obsah. Rovnako dobre vám poslúži aj Twitter a aj ďalšie sociálne siete, ako je Instagram, Linkedin a podobne (o Linkedin som už písal a o Instagrame budem písať neskôr).
2. Napíšte Ebook na nejakú zaujímavú tému. Ľudia si budú môcť stiahnuť váš Ebook len vtedy, keď vám dajú svoju adresu
3. Vytvorte si klub ľudí zaujímajúcich sa o danú problematiku. Môže to byť o mačkách, psoch, autách, rybárčení a podobne. Nie je to jednoduché, ale keď to urobíte dobre, ľudia vás budú sami žiadať o pridanie do klubu
4. Píšte blogy – to je to, čo robím aj ja. Píšem o niečom v čom sa vyznám a ak ste sa dočítali až sem, tak ste pravdepodobne potencionálny zákazník na školenie o podnikaní na Internete, ktoré pripravujem
5. Vytvárajte videá – to je dnes najefektívnejšia forma marketingu. Budem o tom písať v budúcom blogu.
Toto nie sú zďaleka všetky možnosti, ako môžete získať kontakty na ľudí. Ideálna je kombinácia viacerých foriem, tým sa zvyšuje dosah a databáza klientov sa dá budovať oveľa rýchlejšie.
Vo svojich ďalších príspevkoch ešte dovysvetlím, ako máte postupovať po vytváraní databázy, ukážem vám aplikácie a iné automatické nástroje, ktoré niekoľkonásobne urýchlia vytváranie zoznamov a takisto budem ukazovať techniky zarábania na internete, kde je potrebné, aby ste už nejaký zoznam mali.
Rovno napis,ze ide o drze a otravne ...
Celá debata | RSS tejto debaty