Založ si blog

Ktorá batéria je najlepšia?

Zoznam svojich úspechov a prešľapov začnem menším projektom, ktorý je skôr hobby než serióznym komerčným projektom. Začalo sa to niekedy pred 3 rokmi. Ako ináč, baterkami. Asi pred 10 rokmi som mal predchodcu PDA – Psion. Na svoju dobu to bolo geniálne zariadenie a hlavne dokázalo merať, koľko spotrebuje elektriny. Takže som mohol pomerne slušne zmerať kvalitu tužkových bateriek. V tom čase existovali dobíjacie baterky NiCD a alkalické články vydržali zhruba 2 krát dlhšie. Asi pred 3 rokmi som použil v digitálnom fotoaparáte Duracell baterky a vydržali mi strašne krátko. Začal som rozmýšľať nad tým, ako zistiť, ktoré baterky sú najlepšie. Potom mi bola ponúknutá možnosť dovážať do SR novú značku batérií. Vtedy dozrelo moje rozhodnutie zostrojiť systém na meranie kapacity bateriek. Meracie zariadenie som si nechal poslať z USA a začal som s meraniami. Postupne sa mi databáza celkom slušne rozrástla. Zistil som nielen to, že baterky, ktoré som chcel dovážať boli pomerne dobré, ale aj to, že na trhu je dosť veľa drahých bateriek, ktoré nemajú zďaleka takú kvalitu ako cenu. Do projektu som investoval pomerne veľa finančných prostriedkov a ešte viac času a preto som sa rozhodol výsledky meraní zverejniť na internete. Tak vznikla internetová stránka www.battery-capacity-tester.com, ktorá samozrejme vyžadovala ďalšie investície do programovania stránky. Stránka bola spustená do prevádzky na jeseň 2009. Od tej doby som nakúpil desiatky bateriek a uskutočnil som stovky testov. Stal sa zo mňa maniak na baterky. Všade kade chodím len pozerám, či neobjavím nejakú novú značku. Pokiaľ kúpim nejaké zariadenie na baterky, ku ktorému sú pribalené náhradné batérie, okamžite ich konfiškujem. (Mimochodom takto sa mi podarilo identifikovať absolútne najkvalitnejšie baterky, s akými som prišiel do styku). Projekt je aj naďalej silným žrútom času a bohužiaľ aj peňazí. Jediný príjem, ktorý je z projektu sú bannery Google, na ktorých som zarobil 17 EUR za 12 mesiacov prevádzky. Napriek tomu, že projekt je stratový stále si myslím, že má zmysel v ňom pokračovať. Návštevníci najviac oceňujú možnosť porovnania kvality bateriek na http://www.battery-capacity-tester.com/porovnanie . Po zaregistrovaní je možné získať aj porovnanie cenovej výhodnosti, čo najlepšie charakterizuje kvalitu bateriek v porovnaní s cenou.
Čo ma to vlastne stojí?
Samotné vytvorenie portálu už neberiem do úvahy, to som zaplatil pri vývoji, hoci dodnes s tým nie som spokojný a rozhodne by som chcel nejakú lepšiu grafiku. Hovorím si… až si portál na to zarobí..
Takže začnem kúpou bateriek. Najhoršie je to s dobíjacími NiMH batériami (alebo teraz som objavil nové RAM batérie a LSD  Pre-charged batérie). Ja potrebujem na test 2 baterky. Jednu testujem pri nižšom vybíjacom prúde a druhú pri vyššom. Lenže dobíjacie baterky vlastne ani nemusím kupovať, lebo 2x ich nabijem, otestujem a môžem sa ich zbaviť. Situácia je práve opačná. Zvyčajne musím kúpiť celé balenie (minimálne 2 kusy) a niektoré sú neskutočne drahé. Doma mám samozrejme celú zbierku dobíjacích batérií. Potom musím batérie odfotiť (balenie aj jeden kus), musím zrealizovať meranie (dáta sa naštastie sami zapisujú do PC, ináč by som tam musel stráviť niekoľko dní). Po skončení merania musím dáta upraviť do vhodného formátu, upraviť fotografie a všetko publikovať na Webe. Trvá to zhruba hodinu. Takže nakoniec tá cena batérie na začiatku nie je podstatná zložka ceny jedného merania.
Samozrejme, je tu otázka, do akej miery je to rentabilné. Určite že nie je. Ale mňa to baví. Čím je väčšia databáza, tým existuje možnosť porovnať viac batérií medzi sebou.
Pokiaľ máte nejaký nápad, ako by sa dal projekt vylepšiť alebo zlepšiť jeho komerčnú hodnotu, rád privítam vaše nápady.

Konečne zmysluplná podpora štátu

22.11.2022

Mnohí žiadatelia podpory od štátu, či už podnikatelia alebo firmy sú zvyknutí na to, že podpora prichádza neskoro, je dosť byrokratická a nesprávne cielená. Tentokrát som sa stretol s podporou, ktorá naozaj prekvapila svojou jednoduchosťou a aj úspešnosťou. Ide o projekt „Nestrať prácu – vzdelávaj sa“. Komu je podpora určená Podpora je určená všetkým [...]

Konečne zmysluplná podpora štátu

10.11.2022

Mnohí žiadatelia podpory od štátu, či už podnikatelia alebo firmy sú zvyknutí na to, že podpora prichádza neskoro, je dosť byrokratická a nesprávne cielená. Tentokrát som sa stretol s podporou, ktorá naozaj prekvapila svojou jednoduchosťou a aj úspešnosťou. Ide o projekt „Nestrať prácu – vzdelávaj sa“. Komu je podpora určená Podpora je určená všetkým [...]

Aj pomáhať je treba vedieť – sociálny marketing v praxi

27.07.2021

Príbeh, možno ako desiatky podobných. Dve mladé dievčatá s matkou žijú v zhorenom dome. Život bol k nim nemilosrdný, ale oni sa nevzdávajú. Tento príbeh možno bude mať šťastný koniec. Celý článok o ich osude nájdete v Denníku N. Takto vyzerá dom, v ktorom mladé ženy reálne bývajú. Na tomto príbehu ma zaujali 2 veci. V prvom rade, že mladé dievčatí si nezúfajú, [...]

France Moulin Rouge

Ostalo len LIN ROUGE. Vrtuľa legendárneho mlyna na streche parížskeho kabaretu sa zrútila

25.04.2024 09:29

Svetoznámy kabaret je jednou z tamojších najnavštevovanejších turistických atrakcií.

izrael, hamas, zbrane

Hamas zloží zbrane, ak vznikne palestínsky štát, povedal predstaviteľ hnutia

25.04.2024 09:16

Hnutie Hamas vládne od roku 2007 v Pásme Gazy.

Jemen, USS Carney

Loď v Červenom mori zostrelila raketu, k útoku sa prihlásili húsíovia

25.04.2024 08:40

Vypálená raketa pravdepodobne mierila na loď MV Yorktown plaviacu sa pod americkou vlajkou.

Mikuláš Černák, súd

Zatiaľ nie, odkázal Černák. Na súde nastal zvrat, rozhodovať o jeho prepustení sa bude o týždeň, boss bossov prehovorí

25.04.2024 08:00, aktualizované: 09:52

Kedy sa dozvieme verdikt, zatiaľ nie je známe. V prípade ešte stále pribúdajú návrhy na doplnenie dokazovania a procesné strany ich môžu podať aj počas pojednávania.

rebel

Ak chceš byť prvý, nestavaj sa do radu... Aj to je dôvod, prečo som sa pustil oblastí, ktorým sa iní vyhýbajú. Agilné poradenstvo, moderný Internetový marketing moderné formy vzdelávania. Napísal som niekoľko eBookov o projektovom riadení a marketingu. Naša firma je na čele vzdelávacích agentúr, čo sa týka kvality a moderných vyučovacích technológií, Ak si chete pozrieť moje odporúčania, navštívte stránku q9.sk/p2, q9.sk/p3, prince-2.sk alebo môj profil linkedin.com/in/branogablas/.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 70
Celková čítanosť: 332016x
Priemerná čítanosť článkov: 4743x

Autor blogu

Odkazy