Založ si blog

Kto je „najlepší“ dodávateľ elektrickej energie?

Kto je najlepší dodávateľ elektrickej energie?
Už viac než rok nás masírujú médiá informáciami o tom, že trh s elektrickou energiou je liberalizovaný a že si každý môže vybrať ľubovoľného dodávateľa elektriny.
Aby som vás zbytočne neokrádal o čas, hneď na začiatku uvádzam, že sa nedozviete, kto je najlepším dodávateľom elektriny, ale dozviete sa niečo viac o pozadí biznisu s elektrickou energiou a o našom projekte v tejto oblasti. Ako som k tým informáciám prišiel?
To je dlhšie rozprávanie. Pravdou je, že som vyštudovaný jadrový energetik na SVŠT, teda vzdelaním som asi bližšie, ako je väčšina predajcov elektriny. V ranných začiatkoch svojej profesionálnej kariéry som dokonca pôsobil vo firme, ktorá stavala jadrové elektrárne v ČSSR. Mojím snom bolo postaviť vlastnú malú vodnú elektráreň, ale z dôvodu óbrovskej byrokratickej náročnosti som sa musel tohto sna „dočasne“ vzdať. Po mnohých peripétiách ma osud zavial do vôd informačných technológií. Možno to nie je až také vzdialené. Veď svoju diplomovú prácu som robil na úžasnom požičanom počítači Sinclair Spectrum s kazetovým magnetónom a prenosným televízorom Merkur. V mojej diplomovej práci som popísal a prepočítal možnosť zvýšenia výkonu jadrových elektrární zhruba o 5% a priznám sa, že dokonca aj bola čítaná. (Nakoľko som poberal podnikové štipendium vo firme Škoda Plzeň, tam som po skončení štúdia nastúpil a kupodivu, kópiu svojej diplomovej práce som tam našiel patrične ušmudlanú, čiže prešla cez viacero rúk. Úžasný pocit).
Ale vrátim sa k podstate článku. Vo firme sa zaoberáme vývojom systémov diaľkových meraní. Ako inak, prostredníctvom Internetu. Meriame všetky elektrické veličiny, ale aj teploty, tepelnú eneregiu, prietoky, proste všetky veličiny za predpokladu, že meracie prístroje majú rozhranie RS485-Modbus. O tomto projekte (www.meraky.eu)  budem však písať niekedy nabudúce. Projekt www.elektrickaenergia.sk začal potrebou trochu sa zúčastniť deja v oblasti zmeny dodávateľa elektriny. Rozumne sme skĺbili firemné know-how v oblasti tvorby Internetových stránok a Optimalizácie (SEO) s mojimi osobnými znalosťami z oblasti energetiky.
Takže svoje pôsobenie v oblasti alternatívnych dodávateľov elektrickej energie som začal presne otázkou – kto je najlepší dodávateľ elektrickej energie? Nehľadajte v tom hlbokú myšlienku, proste som zavetril príležitosť využiť moje znalosti z oblasti energetiky a súčasne firemné kapacity v oblasti tvorby internetových stránok a aplikácií. Pretom som ako správny obchodník navštívil pár firiem (presnejšie 2) a ponúkol im naše služby. Nebol som priamo odmietnutý, ale pochopil som, že dodávatelia elektriny majú iné problémy, než sa starať o svoju Internetovú stránku. Svoju stratégiu som mal natoľko premyslenú, že som sa rozhodol ísť do preblematiky sám. Zaregistroval som si stránky www.elektricka-energia.sk a www.elektrickaenergia.sk (aká irónia, obidve domény boli voľné čo svedčí tiež o tom, že mnoho firiem podceňuje možnosti internetu). Začal som monitorovať trh s elektrickou energiou a zistil som, že problematika je tak komplikovaná, že je takmer nemožné ju zmapovať. Napriek tomu sme vybudovali snáď najrozsiahlejší portál o alternatívnych dodávateľoch elektrickej energie, aký na Slovensku existuje. Predsavzal som si, že internetová stránka www.eletrickaenergia.sk bude nestranne monitorovať všetkých dodávateľov elektrickej energie. Okrem toho sme chceli poskytnúť odberateľom možnosť vypočítať si cenu elektriny u rôznych dodávateľov a poskytujeme aj informácie o zmene dodávateľa elektrickej energie.
Takže tretí raz si kladiem otázku – kto je teda najlepší dodávateľ elektrickej energie? Zistil som, že aj keby som nechcel byť nestranný, odpoveď nie je jednoduchá. Ako uvádzam v predchádzajúcom, odberatelia majú možnosť požiadať dodávateľov elektriny o výpočet ceny. Výhodou portálu je to, že jednou otázkou viete osloviť všetkých dodávateľov a nemusíte ich pracne hľadať na Internete. Samozrejme, cena nemusí byť jediný faktor, na základe ktorého sa rozhodnete zmeniť dodávateľa elektriny. Niekedy je to stabilita partnera, čo vás zaujíma, môže to byť dostupnosť ďalších služieb (napr. Hot-Line) a samozrejme, zistite si aj referencie na Internete. V každom prípade vám pomôžeme získať jednoducho čo najviac ponúk a zároveň poskytujeme aj nejaké referencie v Diskusii.
My vám dáme viac! Zdalo sa mi jednoduché proste zmapovať dodávateľov a urobiť z toho jednu stránku. Kládol som si otázku, čo majú z toho odberatelia, ak si cez nás zmenia dodávateľa elektriny. Tu sme sa rozhodli využiť synergiu s portálom www.meraky.eu. V prípade, ak nám dodávateľ elektriny poskytne províziu za dodaného odberateľa, za túto províziu zrealizujeme odberateľovi meranie elektrickej energie. Vyhodnotili sme to ako veľmi dobrý marketingový krok. Odberateľ týmto získa cenné informácie o svojich odberoch a výkonoch, ktoré mu umožnia optimalizovať spotrebu a realizovať úspory, ale navyše môže zistiť, že jeho prúdy zďaleka nedosahujú istenie, ktoré má nadstavené na hlavnom elektromeri a môže kľudne znížiť veľkosť hlavného ističa aj o 2 stupne. A to sú nezanedbateľné úspory!!
Asi som trochu skĺzol do odborných výrazov, ospravedlňujem sa, ale potreboval som to trochu odborníkom vysvetliť. Pokiaľ ste sa dočítali až sem, chcem by som Vás požiadať o malú radu. Náš portál www.elektrickaenergia.sk napriek svojim pozitívnym vlastnostiam, ktoré som popísal, nedosahuje výsledky, ktoré sme od neho očakávali. Denne ho síce navštívi 50-100 návštevníkov, ale pravdepodobne ich nezaujme natoľko, aby napríklad využili možnosť naceniť si odber elektriny. Je toto zas jeden z mojich prešľapov? Vie niekto, kde sa stala chyba? Rád privítam akékoľvek pripomienky a podnety.
Pokiaľ vás článoček zaujal (to uvidím podľa Vašich reakcií..) nabudúce vám popíšem aj praktiky a úskalia dodávateľov elektrickej energie, problémy so zmenou dodávateľa a niektoré praktické rady.

Konečne zmysluplná podpora štátu

22.11.2022

Mnohí žiadatelia podpory od štátu, či už podnikatelia alebo firmy sú zvyknutí na to, že podpora prichádza neskoro, je dosť byrokratická a nesprávne cielená. Tentokrát som sa stretol s podporou, ktorá naozaj prekvapila svojou jednoduchosťou a aj úspešnosťou. Ide o projekt „Nestrať prácu – vzdelávaj sa“. Komu je podpora určená Podpora je určená všetkým [...]

Konečne zmysluplná podpora štátu

10.11.2022

Mnohí žiadatelia podpory od štátu, či už podnikatelia alebo firmy sú zvyknutí na to, že podpora prichádza neskoro, je dosť byrokratická a nesprávne cielená. Tentokrát som sa stretol s podporou, ktorá naozaj prekvapila svojou jednoduchosťou a aj úspešnosťou. Ide o projekt „Nestrať prácu – vzdelávaj sa“. Komu je podpora určená Podpora je určená všetkým [...]

Aj pomáhať je treba vedieť – sociálny marketing v praxi

27.07.2021

Príbeh, možno ako desiatky podobných. Dve mladé dievčatá s matkou žijú v zhorenom dome. Život bol k nim nemilosrdný, ale oni sa nevzdávajú. Tento príbeh možno bude mať šťastný koniec. Celý článok o ich osude nájdete v Denníku N. Takto vyzerá dom, v ktorom mladé ženy reálne bývajú. Na tomto príbehu ma zaujali 2 veci. V prvom rade, že mladé dievčatí si nezúfajú, [...]

Navaľná

Julija Navaľná prevzala nemeckú Cenu za slobodu médií

19.04.2024 21:51

Manželia Navaľní dostali toto ocenenie "za odvahu prejavenú v hnutí odporu a za odvážny a nenásilný boj proti brutálnej diktatúre v Rusku"

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

Azerbajdžan / Vojak /

Arménsko súhlasilo s vrátením štyroch okupovaných dedín Azerbajdžanu

19.04.2024 20:07

Dohoda sa zrodila na stretnutí, ktoré viedli podpredsedovia vlád oboch krajín.

šimkovičová

Šimkovičová kritizuje slovenské umenie na Bienále v Benátkach: Nerobte hanbu kultúre už aj v zahraničí

19.04.2024 19:30

Ide o reakciu na prítomnosť bývalej ministerky kultúry Silvie Hroncovej na Bienále v Benátkach. Súčasťou vernisáže bol aj protest zástupcov kultúrnej obce.

rebel

Ak chceš byť prvý, nestavaj sa do radu... Aj to je dôvod, prečo som sa pustil oblastí, ktorým sa iní vyhýbajú. Agilné poradenstvo, moderný Internetový marketing moderné formy vzdelávania. Napísal som niekoľko eBookov o projektovom riadení a marketingu. Naša firma je na čele vzdelávacích agentúr, čo sa týka kvality a moderných vyučovacích technológií, Ak si chete pozrieť moje odporúčania, navštívte stránku q9.sk/p2, q9.sk/p3, prince-2.sk alebo môj profil linkedin.com/in/branogablas/.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 70
Celková čítanosť: 331761x
Priemerná čítanosť článkov: 4739x

Autor blogu

Odkazy