Ospravedlňujem sa všetkým, ktorí majú pocit, že som zaútočil na lásku, manželstvo alebo iné city vo svojom článku Všetci sa predávame. Ja som len chcel poukázať na paralely Marketingu a bežného života. Išlo mi to, že princípy Marketingu sa používajú aj v iných činnostiach, než je obchod (biznis) alebo akokoľvek to nazveme.
Zoberte si niekoľko iných príkladov zo života:
1. Bývate v činžiaku a chcete, aby sa stavba zateplila. Tak obehávate susedov, snažíte sa im vysvetliť ich presvedčiť, že zateplenie je dobrá vec a že sa oplatí do toho investovať.
2. Vyberáte s manželkou dovolenku. Manželka chce ísť k moru, celý čas sa len opaľovať a nič nerobiť. Vy by ste chceli ísť niekde, kde sa dá aj rybárčiť, potápať sa, možno raftovať…
3. Zastaví Vás policajt, že ste prekročili rýchlosť o 12 km. Ale vám nejako špatne ukazuje tachometer, značka obmedzujúca rýchlosť bola vlastne zakrytá a obehlo vás auto, ktoré išlo oveľa rýchlejšie a policajti ho nezastavili..
Teraz si zoberte klasický príklad. Ste v obchode a predavač sa vám snaží predať napríklad televízor. Presviedča vás, že toto je ten správny obchod a ten správny model, ktorý sa vám oplatí kúpiť. Nie sú tie situácie podobné? To, čo robí predavač sa nazýva Direct Marketing. Keď budete presviedčať policajta o svojej pravde (susedov, manželku), budete používať podobné presviedčacie techniky a argumenty.
Alebo si zoberme ďalšie príklady. Viete, kto má najúspešnejší marketing na planéte? Napríklad cirkev. Katolícka existuje už skoro 2000 rokov a má stovky miliónov stúpencov. Židovská je ešte o pár storočí staršia. Čo myslíte, bude niekto o 2000 rokov poznať SONY? Alebo CITROEN? Alebo dvojramenný kríž slovenskej republiky? A cirkev svoje aktivity tiež nenazýva marketing.
Takže ja som vo svojom článku len chcel poukázať na podobnosti medzi Marketingom a bežnými životnými situáciami. Ospravedlňujem sa tým, ktorých sa moje porovnanie s hľadaním si životného partnera dotklo.
Nech sa táto aktivita volá ako chce, ...
Celá debata | RSS tejto debaty