Čo je to Content Marketing (obsahový marketing)

Content marketing, alebo obsahový marketing má blízko k pojmu blog. V oblasti Content marketingu sa jedná o publikovanie veľkého množstva článkov cielených na rôzne oblasti trhu (niche). Cieľom je cieľom dostať túto stránku na prvé miesta vo vyhľadávaní v Google. Akonáhle vás začne Google zobrazovať na prvej stránke, ľudia začnú klikať na vašu linku, prídu na vašu stránku a môžete začať predávať. Buď máte eshop a predávate vlastné produkty, affiliate produkty (pozrite si niektorý z iných článkov pre vysvetlenie) alebo predávate reklamu (napr. Google Adwords, Sklik). Samotný obsah článku nemusí mať pre čitateľa žiadnu hodnotu, ale cieľom je zamerať jeho pozornosť práve na platené aktivity a kliknúť na odkaz. Pokiaľ však dávate hodnotný obsah a návštevníka zaujmete, tak sa môže zaregistrovať do vašej stránky a tým sa stáva potencionálnym zákazníkom na všetky produkty.

Koľko času je potrebné venovať písaniu článkov?

Je potrebné publikovať minimálne jeden článok denne. Pravda je taká, že vy nepíšete žiadne články. Použijete na to nástroj nazývaný „Spiner“. Spiner zoberie existujúci článok (alebo články), ktoré napísal niekto iný a šikovným spôsobom poprehadzuje obsah (vety, odstavce) tak, aby ho Google bral ako nový originálny článok. To je práve dôvod, prečo samotný článok má pre návštevníka stránky minimálnu hodnotu, dokonca po takýchto úpravách sa môže zdať aj značne zmätočný. Z jedného článku takto systém vyrobí napríklad 10 nových.

Publikovanie vám takisto nezaberie veľa času, lebo zas existujú rôzne „pluginy“ do WordPressu (na ktorých je zvyčajne postavený blogovací systém), ktoré umožňujú načítať súbor (nazýva sa CSV), kde sú všetky články uložené a publikovať ich jedným kliknutím.

Budú všetky články rovnaké?

Ako som už spomenul, všetky články budú mať rovnaký zmysel, ale vety budú poprehadzované, prípadne budú použité synonymá. Okrem toho, Spinner do každého článku vloží jedno kľúčové slovo, ktorým sa budú články odlišovať. Aby som to trochu upresnil, povedzme si jeden vzorový príklad. Predstavte si situáciu, že ste spozorovali nejaké zdravotné príznaky a chcete nájsť na Internete nejaké návody na to, ako sa to lieči. Tak do spinera vložíte článok o tom, ako je dôležitá správna životospráva a pohyb, aby ste sa vyhli <choroba>. Ďalej bude článok písať, že neodporúča, aby sa <choroba> liečila doma a hoci sú len mierne príznaky, je lepšie navštíviť lekára. A na záver vám povie, že by ste si mali pravdepodobne ísť domov a oddýchnuť si, lebo je možné, že  <choroba> je dôsledkom stresu a prepracovanosti.

Nedáva vám to zatiaľ zmysel? Tak čítajte ďalej. Článok je napísaný tak, že za slovo choroba môžete dosadiť desiatky chorôb a príznakov, ako je napríklad chrípka, angína, hnačka, bolesť hlavy, viróza a podobne. Čiže jedným stlačením klávesy máte desiatky článkov, z ktorých každý je cielený na inú „mikrooblasť“ (čiže inú chorobu) a ak ľudia dajú do vyhľadávača príslušný príznak alebo chorobu, tak im vaša stránka vyskočí medzi prvými. A zároveň bude na vašej stránke reklama na miestnu súkromnú polikliniku, kam by mal pacient rýchlo ísť, aby niečo nezmeškal. Je to kruté? Bohužiaľ, taký je systém práce na Internete, ale aj v bežnom živote. Nezdá sa Vám kruté, že dobrý film v televízii je niekoľkokrát prerušovaný nezmyselnou reklamou?

Kde to môžem využiť?

V Čechách a na Slovensku som sa zatiaľ nestretol s týmto typom Internet Marketingu, ale v zahraničí je veľmi využívaný. Pri používaní automatických nástrojov je možné zabezpečiť, že rozsah webu bude narastať a pri tom nebude potrené žiadny manuálny zásah administrátora. V praxi to znamená, že pre Google sa bude Web javiť ako živý, progresívny a bude mu prikladať veľkú dôležitosť. Nakoľko mám všetky technické prostriedky k dispozícii, idem vyskúšať, aký efekt prinesie Content manažment práve v našich končinách. Budem vás o tom informovať v niektorom z ďalších článkov.

Konečne zmysluplná podpora štátu

22.11.2022

Mnohí žiadatelia podpory od štátu, či už podnikatelia alebo firmy sú zvyknutí na to, že podpora prichádza neskoro, je dosť byrokratická a nesprávne cielená. Tentokrát som sa stretol s podporou, ktorá naozaj prekvapila svojou jednoduchosťou a aj úspešnosťou. Ide o projekt „Nestrať prácu – vzdelávaj sa“. Komu je podpora určená Podpora je určená všetkým [...]

Konečne zmysluplná podpora štátu

10.11.2022

Mnohí žiadatelia podpory od štátu, či už podnikatelia alebo firmy sú zvyknutí na to, že podpora prichádza neskoro, je dosť byrokratická a nesprávne cielená. Tentokrát som sa stretol s podporou, ktorá naozaj prekvapila svojou jednoduchosťou a aj úspešnosťou. Ide o projekt „Nestrať prácu – vzdelávaj sa“. Komu je podpora určená Podpora je určená všetkým [...]

Aj pomáhať je treba vedieť – sociálny marketing v praxi

27.07.2021

Príbeh, možno ako desiatky podobných. Dve mladé dievčatá s matkou žijú v zhorenom dome. Život bol k nim nemilosrdný, ale oni sa nevzdávajú. Tento príbeh možno bude mať šťastný koniec. Celý článok o ich osude nájdete v Denníku N. Takto vyzerá dom, v ktorom mladé ženy reálne bývajú. Na tomto príbehu ma zaujali 2 veci. V prvom rade, že mladé dievčatí si nezúfajú, [...]

Nemecko, Magdeburg, migrácia

Útok v Magdeburgu vyvoláva protesty proti migrácii

22.12.2024 09:44

V nemeckom Magdeburg po útoku na vianočnom trhu sa zišli ľudia, aby dali najavo svoju nespokojnosť s nemeckou azylovou politikou.

taiwan

Čína varovala USA pre dodávky zbraní Taiwanu: Hráte sa s ohňom

22.12.2024 08:14

Čína sa v nedeľu znovu ohradila proti nedávnym americkým oznámeniam o predaji vojenskej techniky a pomoci Taiwanu.

vojna na Ukrajine, Kyjev, metro

ONLINE: Zelenskyj odkázal Moskve, že útoky v Rusku budú pokračovať

22.12.2024 07:10, aktualizované: 09:01

Ukrajina bude útočiť na vojenské ciele v Rusku a čoraz častejšie ukrajinskými zbraňami, uviedol Volodymyr Zelenskyj.

Adela Penesová, obezitologička, Vianoce, strava, diéta

Lekárka: Najhoršie čo môžete urobiť, je najesť sa a ľahnúť si. Prečo prejedanie sa škodí?

22.12.2024 07:00

Obezitologička radí, ako zvládnuť stravovanie počas sviatkov.

rebel

Ak chceš byť prvý, nestavaj sa do radu... Aj to je dôvod, prečo som sa pustil oblastí, ktorým sa iní vyhýbajú. Agilné poradenstvo, moderný Internetový marketing moderné formy vzdelávania. Napísal som niekoľko eBookov o projektovom riadení a marketingu. Naša firma je na čele vzdelávacích agentúr, čo sa týka kvality a moderných vyučovacích technológií, Ak si chete pozrieť moje odporúčania, navštívte stránku q9.sk/p2, q9.sk/p3, prince-2.sk alebo môj profil linkedin.com/in/branogablas/.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 70
Celková čítanosť: 341857x
Priemerná čítanosť článkov: 4884x

Autor blogu

Odkazy