Založ si blog

Čo je to Content Marketing (obsahový marketing)

Content marketing, alebo obsahový marketing má blízko k pojmu blog. V oblasti Content marketingu sa jedná o publikovanie veľkého množstva článkov cielených na rôzne oblasti trhu (niche). Cieľom je cieľom dostať túto stránku na prvé miesta vo vyhľadávaní v Google. Akonáhle vás začne Google zobrazovať na prvej stránke, ľudia začnú klikať na vašu linku, prídu na vašu stránku a môžete začať predávať. Buď máte eshop a predávate vlastné produkty, affiliate produkty (pozrite si niektorý z iných článkov pre vysvetlenie) alebo predávate reklamu (napr. Google Adwords, Sklik). Samotný obsah článku nemusí mať pre čitateľa žiadnu hodnotu, ale cieľom je zamerať jeho pozornosť práve na platené aktivity a kliknúť na odkaz. Pokiaľ však dávate hodnotný obsah a návštevníka zaujmete, tak sa môže zaregistrovať do vašej stránky a tým sa stáva potencionálnym zákazníkom na všetky produkty.

Koľko času je potrebné venovať písaniu článkov?

Je potrebné publikovať minimálne jeden článok denne. Pravda je taká, že vy nepíšete žiadne články. Použijete na to nástroj nazývaný „Spiner“. Spiner zoberie existujúci článok (alebo články), ktoré napísal niekto iný a šikovným spôsobom poprehadzuje obsah (vety, odstavce) tak, aby ho Google bral ako nový originálny článok. To je práve dôvod, prečo samotný článok má pre návštevníka stránky minimálnu hodnotu, dokonca po takýchto úpravách sa môže zdať aj značne zmätočný. Z jedného článku takto systém vyrobí napríklad 10 nových.

Publikovanie vám takisto nezaberie veľa času, lebo zas existujú rôzne „pluginy“ do WordPressu (na ktorých je zvyčajne postavený blogovací systém), ktoré umožňujú načítať súbor (nazýva sa CSV), kde sú všetky články uložené a publikovať ich jedným kliknutím.

Budú všetky články rovnaké?

Ako som už spomenul, všetky články budú mať rovnaký zmysel, ale vety budú poprehadzované, prípadne budú použité synonymá. Okrem toho, Spinner do každého článku vloží jedno kľúčové slovo, ktorým sa budú články odlišovať. Aby som to trochu upresnil, povedzme si jeden vzorový príklad. Predstavte si situáciu, že ste spozorovali nejaké zdravotné príznaky a chcete nájsť na Internete nejaké návody na to, ako sa to lieči. Tak do spinera vložíte článok o tom, ako je dôležitá správna životospráva a pohyb, aby ste sa vyhli <choroba>. Ďalej bude článok písať, že neodporúča, aby sa <choroba> liečila doma a hoci sú len mierne príznaky, je lepšie navštíviť lekára. A na záver vám povie, že by ste si mali pravdepodobne ísť domov a oddýchnuť si, lebo je možné, že  <choroba> je dôsledkom stresu a prepracovanosti.

Nedáva vám to zatiaľ zmysel? Tak čítajte ďalej. Článok je napísaný tak, že za slovo choroba môžete dosadiť desiatky chorôb a príznakov, ako je napríklad chrípka, angína, hnačka, bolesť hlavy, viróza a podobne. Čiže jedným stlačením klávesy máte desiatky článkov, z ktorých každý je cielený na inú „mikrooblasť“ (čiže inú chorobu) a ak ľudia dajú do vyhľadávača príslušný príznak alebo chorobu, tak im vaša stránka vyskočí medzi prvými. A zároveň bude na vašej stránke reklama na miestnu súkromnú polikliniku, kam by mal pacient rýchlo ísť, aby niečo nezmeškal. Je to kruté? Bohužiaľ, taký je systém práce na Internete, ale aj v bežnom živote. Nezdá sa Vám kruté, že dobrý film v televízii je niekoľkokrát prerušovaný nezmyselnou reklamou?

Kde to môžem využiť?

V Čechách a na Slovensku som sa zatiaľ nestretol s týmto typom Internet Marketingu, ale v zahraničí je veľmi využívaný. Pri používaní automatických nástrojov je možné zabezpečiť, že rozsah webu bude narastať a pri tom nebude potrené žiadny manuálny zásah administrátora. V praxi to znamená, že pre Google sa bude Web javiť ako živý, progresívny a bude mu prikladať veľkú dôležitosť. Nakoľko mám všetky technické prostriedky k dispozícii, idem vyskúšať, aký efekt prinesie Content manažment práve v našich končinách. Budem vás o tom informovať v niektorom z ďalších článkov.

Šokujúca pravda o COVID karanténe na Slovensku

25.08.2020

Príbeh, ktorý teraz opíšem sa zdá až neuveriteľný, hlavne po tom, čo sme prežili na jar tohto roku. Povinné nosenie rúšok v školách kvôli hrozbe nákazy je detská rozprávka oproti tomu, čo som zistil. Čo sa stalo Nie je dôležité, ako som sa dostal k jednému Ukrajincovi, ale jeho príbeh je pravdepodobne jeden z desiatok. Takže Sergej pracuje legálne na Slovensku a [...]

Ekonomika po COVID-e. Prežijú tí, čo sa prispôsobia. Liekom môže byť „agilita“.

07.05.2020

Ak stojíte pred rozhodnutím, čo s firmou po COVID-e, odporúčam vám prečítať si tento článok a možno sa budete inšpirovať. Hoci ešte COVID kríza neskončila, objavujú sa prvé predpovede, čo bude potom. Nechcem suplovať prácu dobre platených ekonómov, ale isté je, že tisíce firiem skončia alebo padnú úplne na dno. Možno by sme mohli túto krízu prirovnať k [...]

Ako školiť a vyučovať cez Internet – nová realita vo vzdelávaní

19.03.2020

Celoplošná karanténa zasiahla podstatným spôsobom oblasť služieb. Mnoho živnostníkov alebo firiem museli prestať poskytovať svoje služby, zavrieť prevádzky, nechať doma svojich zamestnancov. Náklady rastú, príjmy žiadne. Jednou z oblastí, ktorá je tiež postihnutá je oblasť vzdelávania. Zákaz stretávania, obmedzenie dopravy a zatváranie firiem uzavrelo takisto školiace [...]

Košice, banka, bankomat, výbuch

Vyhodili bankomat do vzduchu, k peniazom sa nedostali

26.09.2020 19:15

K výbuchu, ktorý poškodil pobočku banky v košickej mestskej časti Nad jazerom, došlo v sobotu krátko pred 3.00 h.

autobus, Čierne nad Topľou

Po zrážke autobusu s autom na východe sú traja zranení

26.09.2020 18:34

K zrážke autobusu s osobným autom došlo v sobotu dopoludnia na ceste pri obci Čierne nad Topľou, okres Vranov nad Topľou.

Jaroslaw Kaczynski, Poľsko, koaličná dohoda

V Poľsku zažehnali vládnu krízu, majú novú koaličnú dohodu

26.09.2020 17:57

Poľská vládnuca strana Právo a spravodlivosť (PiS) v sobotu uzavrela novú koaličnú dohodu so svojimi dvoma menšími partnermi.

Juraj Šeliga

Šeliga a Pellegrini spoločne vyzývajú ľudí, aby boli zodpovední

26.09.2020 14:22

Premiér Igor Matovič (OĽANO) by nemal kritizovať občanov za nezvládnutie pandémie nového koronavírusu na Slovensku a viniť ich za nárast prípadov.

rebel

Ak chceš byť prvý, nestavaj sa do radu... Aj to je dôvod, prečo som sa pustil oblastí, ktorým sa iní vyhýbajú. Agilné poradenstvo, moderný Internetový marketing a aj do zatracovanej oblasti zarábania na internete. Napísal som nieoľko eBookov, ktoré sa dajú stiahnuť z project-academy.com a aj tlačenú knihu o Internetovom marketingu "Najťažšie je zarobiť prvý milión", ktorá sa predáva v maloobchode alebo ju môžete získať v elektronickej verzii. Môžete sa so mnou spojiť na linkedin.com/in/branogablas/

Štatistiky blogu

Počet článkov: 64
Celková čítanosť: 259887x
Priemerná čítanosť článkov: 4061x

Autor blogu

Odkazy