Ako Internetový marketer a odborník v oblasti zarábania na Internete často používam Email marketing ako najefektívnejší nástroj šírenia informácií. Denne sa však stretávam so zneužívaním tohto nástroja zúfalcami, ktorí si myslia že rýchlo zbohatnú.
Mám niekoľko internetových stránok a ku každej mám aj vytvorenú Emailovú schránku, čo predstavuje pastvu pre Spammerov. Len za posledných 24 hodín som dostal správy od Jozefa, Hedvigy, Sergeja, Rudolfa…. A čo mi ponúkajú? Servisnú sadu náradia, legálny antiradar, zariadenie proti chrápaniu, hmlovú bránu, perfektnú baterku, sadu na opravu škriabancov, ba niektorí sa starajú aj o môj sexuálny život a ponúkajú mi možnosť zväčšenia penisu. Vymazávanie Spamu mi denne zaberie 5-10 minút.
Je to protizákonné
Naša legislatíva pozná pojem „nevyžiadaná pošta“ ( zákon č. 147/2001 Z. z. o reklame) a postihuje ju tvrdými pokutami. Za udeľovanie pokút je zodpovedná Obchodná inšpekcia, ale na ich stránke nenájdete ani slovko o tom, ako postupovať. Proste radšej budú naháňať malého predajcu na Miletičke, ako by mohli skásnuť mastné pokuty firiem…
Ako to robiť správne
Okrem Spamu, všetci dostávame do našich schránok množstvo oficiálnych Newslettrov, teda takých, na ktoré sme priamo alebo nepriamo dali súhlas. Priamy súhlas je taký, že pri registrácii do stránky alebo do nejakej služby registrujúci zaškrtol aj políčko „Pravidelne informovať o novinkách“ (alebo podobné znenie) alebo dal písomný súhlas na základe „nevyžiadaného“ Emailu.
Zákon definuje aj nepriamy súhlas: podľa § 62 ods.3 zákona č. 351/2011 Z.z. o elektronických komunikáciách predchádzajúci súhlas príjemcu elektronickej pošty podľa vyššieuvedeného odseku 2 sa nevyžaduje ak ide o priamy marketing vlastných podobných tovarov a služieb osoby, ktorého kontaktné informácie na doručenie elektronickej pošty tá istá osoba získala v súvislosti s predajom tovaru alebo služieb a v súlade s týmto zákonom alebo s osobitným predpisom. To zhruba znamená, že ak si v obchode kúpite vysávač cez elektronický systém, obchod má právo informovať vás aj o iných „podobných“ výrobkoch.
Ako to robia marketéri
Pre ľudí, ktorí sa zaoberajú Internetovým marketingom je zoznam Emailových adries to najcennejšie XXX, ktoré vlastní. Získavanie nových Emailov sa preto robí prostredníctvom takzvaných Opt-in stránok (alebo Sqeeze pages). Sú to jednoduché stránky, na ktorých marketer poskytne bezplatne nejaký hodnotný marketingový produkt na výmenu za Email. Na tento Email potom posiela ďalšie podobné ponuky, pričom niektoré môžu byť platené a niektoré bezplatné.
Celá debata | RSS tejto debaty