Založ si blog

Do ktorej skupiny ľudí patríte?

V rámci aktivít Internetového marketingu a zarábania na Internete komunikujem s desiatkami ľudí. Zistil som, že z pohľadu toho, ako sa ľudia stavajú k svojmu životu a budúcnosti, môžem rozdeliť ľudí na hlavné 3 skupiny:

  • Brebtavci
  • Spokojenci
  • Riešitelia

Tie názvy asi znejú divne, ale nenašiel som nič vhodnejšie, čo by sa dalo vyjadriť jedným slovom. Je možné, že ešte bude možné identifikovať ďalšie skupiny, ale pre potreby tohto článku mi stačia tieto tri.

Brebtavci

Brebtavec je ľahko poznateľný podľa toho, že stále niekoho alebo niečo kritizuje a s ničím nie je spokojný. V prvom rade vždy obviňuje iných za to, ako sa mu darí. Ten darebák šéf mu nezvýšil plat alebo ho prepustil z práce. Tá vláda dáva nízke príspevky alebo sa o neho vôbec nestará, tí susedia si užívajú, kde na to berú… Keď mu dôjdu bežné témy, začne hľadať zámienky niekde inde. Rozčuľuje sa že hokejisti alebo futbalisti prehrali, že polícia nevyšetruje politické kauzy, že cigarety alebo alkohol zdraželi, že prší, že je veľmi teplo… S Brebtavcom je najlepšie vždy súhlasiť, inak sa dostanete aj vy do jeho tém…

Spokojenci

Nechcem, aby ste chápali toto slovo pejoratívne. Za socializmu sme boli takmer všetci spokojenci, pretože sme niekde začali svoju kariéru a vo firme sme pracovali až do dôchodku. Nebolo vhodné vytŕčať z radu alebo ináč sa odlišovať. Ani brebtať na šéfov alebo vládu nebolo veľmi bezpečné, lebo ste nevedeli, či niekto „nepočúva“, čo by vás mohlo stáť nielen kariéru, ale aj slobodu. Dnešní spokojenci nie sú nútení, aby boli spokojní, ale vyhovuje im že majú stabilnú pozíciu, stabilný príjem, možno zabezpečený kariérny postup. Spokojenci môžu byť aj veľmi úspešní ľudia, len nemajú chuť riskovať a boja sa, že akákoľvek zmena môže priniesť zhoršenie. Mám vlastnú skúsenosť v tom, že som potreboval pomôcť v záhrade a tak mi prišlo vhod, keď ma oslovil bezdomovec a predával mi časopis Notabene. Ja som mu na oplátku ponúkol, že si môže prísť ku mne zarobiť určite viac, ako zarobí takto za deň. Odmietol. Asi by som do jeho života priniesol zmenu, ktorú nebol schopný zvládnuť. Ak si spokojenec musí v živote vybrať (napríklad v zamestnaní), tak si často vyberá voľbu, ktorá je spojená s najmenším rizikom.

Riešitelia

Riešiteľov by som popísal pekným anglickým spojením „Action Taker“. Sú to ľudia, ktorí hľadajú nové spôsoby ako zlepšiť svoj život, sú ochotní aj riskovať. Svoju súčasnú situáciu berú iba ako prechodnú a tešia na to, čo príde ďalej. Mám skúsenosti, že takýchto ľudí poznáte aj vizuálne, stále sú v pohybe, žiari z nich energia aj na rozdávanie. Bohužiaľ riešitelia najčastejšie zažijú aj sklamania a pády. Platí tu známe: „kto nič nerobí, nič nepokazí“ a oni robia, tak občas aj pokazia. Väčšina veľmi bohatých ľudí sú riešitelia, hlavne ak začínali svoju kariéru od nuly. Mnoho z nich zažilo aj pády a začínali odznovu. Mnohí z nich majú aj viac zamestnaní a veria, že život sa dá zmeniť. Riešitelia menej hovoria a viac konajú. Problémy častejšie chápu ako výzvy. Riešitelia nemajú hranice. Veria v svoje schopnosti a hľadajú cesty ako dosiahnuť viac. Veľmi sa mi páčilo vyhlásenie Dominiky Cibulkovej po dosiahnutí svetového triumfu. Povedala, že ak dosiahla toto, môže dosiahnuť čokoľvek a že si trúfa aj na Grand Slam. Keď to poviete nahlas a ešte aj verejne, je tam oveľa silnejšia motivácia, ako keď po tom len tajne túžite.

Ak mám byť úprimný, tak pre zarábanie na Internete sú najvhodnejší Riešitelia. Majú chuť učiť sa nové veci a skúšať a pády a nezdary berú ako skúsenosti a učenie sa, aby v budúcnosti dosiahli lepšie výsledky. Ak ste Riešiteľ a chcete zmeniť svoj život, zaregistrujte sa do stránky www.zbohatni.eu a čoskoro začneme spolu objavovať úžasný svet zarábania na Internete. Čítajte aj ďalšie príspevky na blog.zbohatni.eu.

Konečne zmysluplná podpora štátu

22.11.2022

Mnohí žiadatelia podpory od štátu, či už podnikatelia alebo firmy sú zvyknutí na to, že podpora prichádza neskoro, je dosť byrokratická a nesprávne cielená. Tentokrát som sa stretol s podporou, ktorá naozaj prekvapila svojou jednoduchosťou a aj úspešnosťou. Ide o projekt „Nestrať prácu – vzdelávaj sa“. Komu je podpora určená Podpora je určená všetkým [...]

Konečne zmysluplná podpora štátu

10.11.2022

Mnohí žiadatelia podpory od štátu, či už podnikatelia alebo firmy sú zvyknutí na to, že podpora prichádza neskoro, je dosť byrokratická a nesprávne cielená. Tentokrát som sa stretol s podporou, ktorá naozaj prekvapila svojou jednoduchosťou a aj úspešnosťou. Ide o projekt „Nestrať prácu – vzdelávaj sa“. Komu je podpora určená Podpora je určená všetkým [...]

Aj pomáhať je treba vedieť – sociálny marketing v praxi

27.07.2021

Príbeh, možno ako desiatky podobných. Dve mladé dievčatá s matkou žijú v zhorenom dome. Život bol k nim nemilosrdný, ale oni sa nevzdávajú. Tento príbeh možno bude mať šťastný koniec. Celý článok o ich osude nájdete v Denníku N. Takto vyzerá dom, v ktorom mladé ženy reálne bývajú. Na tomto príbehu ma zaujali 2 veci. V prvom rade, že mladé dievčatí si nezúfajú, [...]

Medveď

V košickej zoo sa Xene narodilo medvieďa Ares

19.04.2024 13:08

Jeho genetická hodnota je mimoriadne cenná pre európsky záchranný program.

izrael, palestína, západný breh jordánu, evakuácia, amona

EÚ po prvý raz uvalila sankcie na izraelských osadníkov pre útoky na Palestínčanov

19.04.2024 13:07, aktualizované: 13:20

Palestínčania chcú, aby Západný breh bol súčasťou ich budúceho štátu.

Rudolf Huliak

SaS podá návrh na odvolanie Huliaka z postu predsedu výboru

19.04.2024 13:00

Hlina tvrdí, že podnet bude musieť byť zaradený na rokovanie a musí byť o ňom rozprava.

Čierny kašeľ / Pertussis /

Čierny kašeľ v Bratislavskom kraji: Hygienici evidujú 74 prípadov ochorenia

19.04.2024 12:21

Najvyššia vekovo špecifická chorobnosť bola zistená vo vekovej skupine nularočných osôb.

rebel

Ak chceš byť prvý, nestavaj sa do radu... Aj to je dôvod, prečo som sa pustil oblastí, ktorým sa iní vyhýbajú. Agilné poradenstvo, moderný Internetový marketing moderné formy vzdelávania. Napísal som niekoľko eBookov o projektovom riadení a marketingu. Naša firma je na čele vzdelávacích agentúr, čo sa týka kvality a moderných vyučovacích technológií, Ak si chete pozrieť moje odporúčania, navštívte stránku q9.sk/p2, q9.sk/p3, prince-2.sk alebo môj profil linkedin.com/in/branogablas/.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 70
Celková čítanosť: 331740x
Priemerná čítanosť článkov: 4739x

Autor blogu

Odkazy