Založ si blog

3 chyby, ktoré stoja podnikateľov stovky EURO

Podnikatelia sa často sťažujú, ako im nedochádzajú peniaze vo fime a na druhej strane častokrát vyhadzujú peniaze niekde, kde by nemuseli. Nadväzujem na môj predchádzajúci článok o marketingových ignorantoch. Zistil, že takmer všetci podnikatelia robia svoje reklamné kampane (mám na mysli Internetovú reklamu) veľmi neefektívne. Pri svojich pozorovaniach som našiel 3 základné chyby, ktoré robia takmer všetci zadávatelia reklamy, čo môže podstatným spôsobom ovplyvniť výsledný efekt. Môj skromný odhad je, dopad reklamy by sa mohol zdvojnásobiť, len keby sa vyhli týmto 3 chybám. Pritom sa nejedná o žiadnu raketovú vedu, sú to opatrenia, ktoré môžu urobiť aj sami podnikatelia.

Ako merať efektivitu reklamy?

Pokiaľ je reklama jediný zdroj vašich zákazníkov, je to jednoduché. Na jednej strane rovnice sú náklady na reklamu, na druhej strane sú príjmy (alebo zisky), ktoré táto reklama prináša. Každé zvýšenie nákladov na reklamu by malo automaticky priniesť aj zvýšenie ziskov. Ale je aj iný spôsob. Každé zefektívnenie reklamy prinesie vyššie zisky bez zvýšenia nákladov.

V prípade, že máte aj iný zdroj zákazníkov (napríklad tlačená reklama, sprostredkovanie), tak sa podiel reklamy vyčísľuje len veľmi ťažko. V takomto prípade odporúčam zastaviť reklamu na 1-3 mesiace a uvidíte, aký to bude mať efekt na prílev nových klientov alebo na zníženie ziskov. Takéto opatrenie sa realizuje len veľmi ťažko, lebo môže ovplyvniť cash-flow a aj tak nemusí byť na 100% presné.

Preto sa v takomto prípade odporúča merať dopad reklamy inými prostriedkami a to je tzv. „konverzia“. V marketingovom žargóne konverzia znamená, že návštevník mojej stránky urobí nejakú akciu, ktorá mi umožní urobiť z neho môjho zákazníka. Napríklad mi nechá telefónne číslo alebo Email a môžem ho neskôr kontaktovať. Takýto zákazník sa nazýva „Lead“. Zatiaľ možno z neho nemám priamy zisk, ale je to potencionálny kupujúci.

Počet takýchto „Lead-ov“ bude pribúdať ak zvýšim náklady do reklamy alebo ak zefektívnim reklamu. A tento parameter je veľmi ľahko merateľný, bez potreby prerábať celú stránku.

3 chyby, ktoré okrádajú podnikateľov o stovky EURO.

Tých chýb je zvyčajne v reklame oveľa viac, ale pre názornosť som vybral 3 chyby, ktoré môžu mať najväčší efekt.

  1. Nesprávne zvolené reklamné médium a forma reklamy
  2. Nesprávne cielenie reklamy
  3. Chýbajúce CTA (call to action)

1.Nesprávne zvolené reklamné médium

Toto je prvý problém, ktorý musí zadávateľ reklamy vyriešiť. V „kamennom svete“ sa podnikatelia rozhodujú medzi reklamou v televízii, rádiu, v časopisoch, billboardy, letáky a podobne. Na Internete zvyčajne prichádzajú do úvahy 3 možnosti – Google Adwords, Youtube a Facebook.

V nasledújúcom videu vysvetľujem rozdiely medzi nimi:


 

2. Nesprávne cielenie reklamy

Tu sa treba zamyslieť, kto je vašim ideálnym klientom a snažiť sa nájsť spôsob, ako cieliť reklamu práve na takýchto potencionálnych spotrebiteľov. Nie je dôležité osloviť čo najviac ľudí, dôležité je osloviť správnych ľudí. Na toto je jediný recept – testovanie.

 

3. Chýbajúce CTA

Toto je zas ďalšia častá chyba. CTA – call to action (výzva k akcii) chýba na stránke. Návštevní príde na stránku, možno sa trochu prekliká a odíde.

Všetky tieto komponenty dohromadu môžu mať niekoľkonásobný efekt, ak ich podnikatelia môžu začať robiť správne.

Konečne zmysluplná podpora štátu

22.11.2022

Mnohí žiadatelia podpory od štátu, či už podnikatelia alebo firmy sú zvyknutí na to, že podpora prichádza neskoro, je dosť byrokratická a nesprávne cielená. Tentokrát som sa stretol s podporou, ktorá naozaj prekvapila svojou jednoduchosťou a aj úspešnosťou. Ide o projekt „Nestrať prácu – vzdelávaj sa“. Komu je podpora určená Podpora je určená všetkým [...]

Konečne zmysluplná podpora štátu

10.11.2022

Mnohí žiadatelia podpory od štátu, či už podnikatelia alebo firmy sú zvyknutí na to, že podpora prichádza neskoro, je dosť byrokratická a nesprávne cielená. Tentokrát som sa stretol s podporou, ktorá naozaj prekvapila svojou jednoduchosťou a aj úspešnosťou. Ide o projekt „Nestrať prácu – vzdelávaj sa“. Komu je podpora určená Podpora je určená všetkým [...]

Aj pomáhať je treba vedieť – sociálny marketing v praxi

27.07.2021

Príbeh, možno ako desiatky podobných. Dve mladé dievčatá s matkou žijú v zhorenom dome. Život bol k nim nemilosrdný, ale oni sa nevzdávajú. Tento príbeh možno bude mať šťastný koniec. Celý článok o ich osude nájdete v Denníku N. Takto vyzerá dom, v ktorom mladé ženy reálne bývajú. Na tomto príbehu ma zaujali 2 veci. V prvom rade, že mladé dievčatí si nezúfajú, [...]

Russia Ukraine

Zničme Rusom Krymský most, ozýva sa opäť z Kyjeva. Príde úder naraz zo vzduchu aj z mora?

24.04.2024 10:00

Aké zbrane by Ukrajinci potrebovali, aby udreli na most ponad Kerčský prieliv? Možno nielen rakety, ale aj bezpilotné lietadlá a námorné drony.

Kim Jo-džong

Sestra severokórejského vodcu: Vybudujeme ohromnú vojenskú silu

24.04.2024 09:50

Severná Kórea tvrdí, že vojenské cvičenia USA sú prípravou na jadrovú vojnu proti Pchjongjangu.

znásilnenie. násilie, týraná žena,

Amnesty: Situácia v oblasti ľudských práv na Slovensku sa v roku 2023 nezlepšila

24.04.2024 09:14

Slovensko ani v minulom roku neratifikovalo Istanbulský dohovor.

nevidiaci, Levoča

Nevidiaci v dnešnom svete: ohrozuje nás čoraz viac nástrah a prekážok

24.04.2024 09:00

Zrakovo postihnutí vyzývajú projektantov a investorov verejných projektov, aby sa na svoje diela dívali aj z pohľadu ľudí bez zraku.

rebel

Ak chceš byť prvý, nestavaj sa do radu... Aj to je dôvod, prečo som sa pustil oblastí, ktorým sa iní vyhýbajú. Agilné poradenstvo, moderný Internetový marketing moderné formy vzdelávania. Napísal som niekoľko eBookov o projektovom riadení a marketingu. Naša firma je na čele vzdelávacích agentúr, čo sa týka kvality a moderných vyučovacích technológií, Ak si chete pozrieť moje odporúčania, navštívte stránku q9.sk/p2, q9.sk/p3, prince-2.sk alebo môj profil linkedin.com/in/branogablas/.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 70
Celková čítanosť: 331914x
Priemerná čítanosť článkov: 4742x

Autor blogu

Odkazy