Založ si blog

3 chyby, ktoré stoja podnikateľov stovky EURO

Podnikatelia sa často sťažujú, ako im nedochádzajú peniaze vo fime a na druhej strane častokrát vyhadzujú peniaze niekde, kde by nemuseli. Nadväzujem na môj predchádzajúci článok o marketingových ignorantoch. Zistil, že takmer všetci podnikatelia robia svoje reklamné kampane (mám na mysli Internetovú reklamu) veľmi neefektívne. Pri svojich pozorovaniach som našiel 3 základné chyby, ktoré robia takmer všetci zadávatelia reklamy, čo môže podstatným spôsobom ovplyvniť výsledný efekt. Môj skromný odhad je, dopad reklamy by sa mohol zdvojnásobiť, len keby sa vyhli týmto 3 chybám. Pritom sa nejedná o žiadnu raketovú vedu, sú to opatrenia, ktoré môžu urobiť aj sami podnikatelia.

Ako merať efektivitu reklamy?

Pokiaľ je reklama jediný zdroj vašich zákazníkov, je to jednoduché. Na jednej strane rovnice sú náklady na reklamu, na druhej strane sú príjmy (alebo zisky), ktoré táto reklama prináša. Každé zvýšenie nákladov na reklamu by malo automaticky priniesť aj zvýšenie ziskov. Ale je aj iný spôsob. Každé zefektívnenie reklamy prinesie vyššie zisky bez zvýšenia nákladov.

V prípade, že máte aj iný zdroj zákazníkov (napríklad tlačená reklama, sprostredkovanie), tak sa podiel reklamy vyčísľuje len veľmi ťažko. V takomto prípade odporúčam zastaviť reklamu na 1-3 mesiace a uvidíte, aký to bude mať efekt na prílev nových klientov alebo na zníženie ziskov. Takéto opatrenie sa realizuje len veľmi ťažko, lebo môže ovplyvniť cash-flow a aj tak nemusí byť na 100% presné.

Preto sa v takomto prípade odporúča merať dopad reklamy inými prostriedkami a to je tzv. „konverzia“. V marketingovom žargóne konverzia znamená, že návštevník mojej stránky urobí nejakú akciu, ktorá mi umožní urobiť z neho môjho zákazníka. Napríklad mi nechá telefónne číslo alebo Email a môžem ho neskôr kontaktovať. Takýto zákazník sa nazýva „Lead“. Zatiaľ možno z neho nemám priamy zisk, ale je to potencionálny kupujúci.

Počet takýchto „Lead-ov“ bude pribúdať ak zvýšim náklady do reklamy alebo ak zefektívnim reklamu. A tento parameter je veľmi ľahko merateľný, bez potreby prerábať celú stránku.

3 chyby, ktoré okrádajú podnikateľov o stovky EURO.

Tých chýb je zvyčajne v reklame oveľa viac, ale pre názornosť som vybral 3 chyby, ktoré môžu mať najväčší efekt.

  1. Nesprávne zvolené reklamné médium a forma reklamy
  2. Nesprávne cielenie reklamy
  3. Chýbajúce CTA (call to action)

1.Nesprávne zvolené reklamné médium

Toto je prvý problém, ktorý musí zadávateľ reklamy vyriešiť. V „kamennom svete“ sa podnikatelia rozhodujú medzi reklamou v televízii, rádiu, v časopisoch, billboardy, letáky a podobne. Na Internete zvyčajne prichádzajú do úvahy 3 možnosti – Google Adwords, Youtube a Facebook.

V nasledújúcom videu vysvetľujem rozdiely medzi nimi:


 

2. Nesprávne cielenie reklamy

Tu sa treba zamyslieť, kto je vašim ideálnym klientom a snažiť sa nájsť spôsob, ako cieliť reklamu práve na takýchto potencionálnych spotrebiteľov. Nie je dôležité osloviť čo najviac ľudí, dôležité je osloviť správnych ľudí. Na toto je jediný recept – testovanie.

 

3. Chýbajúce CTA

Toto je zas ďalšia častá chyba. CTA – call to action (výzva k akcii) chýba na stránke. Návštevní príde na stránku, možno sa trochu prekliká a odíde.

Všetky tieto komponenty dohromadu môžu mať niekoľkonásobný efekt, ak ich podnikatelia môžu začať robiť správne.

Šokujúca pravda o COVID karanténe na Slovensku

25.08.2020

Príbeh, ktorý teraz opíšem sa zdá až neuveriteľný, hlavne po tom, čo sme prežili na jar tohto roku. Povinné nosenie rúšok v školách kvôli hrozbe nákazy je detská rozprávka oproti tomu, čo som zistil. Čo sa stalo Nie je dôležité, ako som sa dostal k jednému Ukrajincovi, ale jeho príbeh je pravdepodobne jeden z desiatok. Takže Sergej pracuje legálne na Slovensku a [...]

Ekonomika po COVID-e. Prežijú tí, čo sa prispôsobia. Liekom môže byť „agilita“.

07.05.2020

Ak stojíte pred rozhodnutím, čo s firmou po COVID-e, odporúčam vám prečítať si tento článok a možno sa budete inšpirovať. Hoci ešte COVID kríza neskončila, objavujú sa prvé predpovede, čo bude potom. Nechcem suplovať prácu dobre platených ekonómov, ale isté je, že tisíce firiem skončia alebo padnú úplne na dno. Možno by sme mohli túto krízu prirovnať k [...]

Ako školiť a vyučovať cez Internet – nová realita vo vzdelávaní

19.03.2020

Celoplošná karanténa zasiahla podstatným spôsobom oblasť služieb. Mnoho živnostníkov alebo firiem museli prestať poskytovať svoje služby, zavrieť prevádzky, nechať doma svojich zamestnancov. Náklady rastú, príjmy žiadne. Jednou z oblastí, ktorá je tiež postihnutá je oblasť vzdelávania. Zákaz stretávania, obmedzenie dopravy a zatváranie firiem uzavrelo takisto školiace [...]

testy, koronavírus

ONLINE: Viac ako sto mŕtvych denne. V Česku zúri vírus naplno

25.10.2020 05:30, aktualizované: 05:49

Česko počas týždňa zaznamenalo štyri dni, v ktorých počet mŕtvych s koronavírusom prekonal hranicu sto ľudí.

trump

Trump využil predčasné hlasovanie, volil na Floride

24.10.2020 20:09, aktualizované: 20:24

Súčasný americký prezident hlasoval v meste West Palm Beach na Floride, ktorá je jeho novým domovským štátom.

SR Bratislava NRSR Kollár autonehoda

Šéf parlamentu Kollár mal vážnu dopravnú nehodu

24.10.2020 18:31, aktualizované: 22:03

Predseda parlamentu Boris Kollár bol prevezený do bratislavskej nemocnice na ďalšie vyšetrenia a je pri vedomí. Má zranenia po celom tele.

testy, antigénové, koronavírus

Testy zatiaľ nikto poriadne neotestoval

24.10.2020 17:30

Epidemiológ Marek Majdan považuje lockdown celého Slovenska za krajné riešenie, ktoré má významný dosah na život ľudí a chod krajiny.

rebel

Ak chceš byť prvý, nestavaj sa do radu... Aj to je dôvod, prečo som sa pustil oblastí, ktorým sa iní vyhýbajú. Agilné poradenstvo, moderný Internetový marketing a aj do zatracovanej oblasti zarábania na internete. Napísal som nieoľko eBookov, ktoré sa dajú stiahnuť z project-academy.com a aj tlačenú knihu o Internetovom marketingu "Najťažšie je zarobiť prvý milión", ktorá sa predáva v maloobchode alebo ju môžete získať v elektronickej verzii. Môžete sa so mnou spojiť na linkedin.com/in/branogablas/

Štatistiky blogu

Počet článkov: 64
Celková čítanosť: 261623x
Priemerná čítanosť článkov: 4088x

Autor blogu

Odkazy