Založ si blog

3 chyby, ktoré stoja podnikateľov stovky EURO

Podnikatelia sa často sťažujú, ako im nedochádzajú peniaze vo fime a na druhej strane častokrát vyhadzujú peniaze niekde, kde by nemuseli. Nadväzujem na môj predchádzajúci článok o marketingových ignorantoch. Zistil, že takmer všetci podnikatelia robia svoje reklamné kampane (mám na mysli Internetovú reklamu) veľmi neefektívne. Pri svojich pozorovaniach som našiel 3 základné chyby, ktoré robia takmer všetci zadávatelia reklamy, čo môže podstatným spôsobom ovplyvniť výsledný efekt. Môj skromný odhad je, dopad reklamy by sa mohol zdvojnásobiť, len keby sa vyhli týmto 3 chybám. Pritom sa nejedná o žiadnu raketovú vedu, sú to opatrenia, ktoré môžu urobiť aj sami podnikatelia.

Ako merať efektivitu reklamy?

Pokiaľ je reklama jediný zdroj vašich zákazníkov, je to jednoduché. Na jednej strane rovnice sú náklady na reklamu, na druhej strane sú príjmy (alebo zisky), ktoré táto reklama prináša. Každé zvýšenie nákladov na reklamu by malo automaticky priniesť aj zvýšenie ziskov. Ale je aj iný spôsob. Každé zefektívnenie reklamy prinesie vyššie zisky bez zvýšenia nákladov.

V prípade, že máte aj iný zdroj zákazníkov (napríklad tlačená reklama, sprostredkovanie), tak sa podiel reklamy vyčísľuje len veľmi ťažko. V takomto prípade odporúčam zastaviť reklamu na 1-3 mesiace a uvidíte, aký to bude mať efekt na prílev nových klientov alebo na zníženie ziskov. Takéto opatrenie sa realizuje len veľmi ťažko, lebo môže ovplyvniť cash-flow a aj tak nemusí byť na 100% presné.

Preto sa v takomto prípade odporúča merať dopad reklamy inými prostriedkami a to je tzv. „konverzia“. V marketingovom žargóne konverzia znamená, že návštevník mojej stránky urobí nejakú akciu, ktorá mi umožní urobiť z neho môjho zákazníka. Napríklad mi nechá telefónne číslo alebo Email a môžem ho neskôr kontaktovať. Takýto zákazník sa nazýva „Lead“. Zatiaľ možno z neho nemám priamy zisk, ale je to potencionálny kupujúci.

Počet takýchto „Lead-ov“ bude pribúdať ak zvýšim náklady do reklamy alebo ak zefektívnim reklamu. A tento parameter je veľmi ľahko merateľný, bez potreby prerábať celú stránku.

3 chyby, ktoré okrádajú podnikateľov o stovky EURO.

Tých chýb je zvyčajne v reklame oveľa viac, ale pre názornosť som vybral 3 chyby, ktoré môžu mať najväčší efekt.

  1. Nesprávne zvolené reklamné médium a forma reklamy
  2. Nesprávne cielenie reklamy
  3. Chýbajúce CTA (call to action)

1.Nesprávne zvolené reklamné médium

Toto je prvý problém, ktorý musí zadávateľ reklamy vyriešiť. V „kamennom svete“ sa podnikatelia rozhodujú medzi reklamou v televízii, rádiu, v časopisoch, billboardy, letáky a podobne. Na Internete zvyčajne prichádzajú do úvahy 3 možnosti – Google Adwords, Youtube a Facebook.

V nasledújúcom videu vysvetľujem rozdiely medzi nimi:


 

2. Nesprávne cielenie reklamy

Tu sa treba zamyslieť, kto je vašim ideálnym klientom a snažiť sa nájsť spôsob, ako cieliť reklamu práve na takýchto potencionálnych spotrebiteľov. Nie je dôležité osloviť čo najviac ľudí, dôležité je osloviť správnych ľudí. Na toto je jediný recept – testovanie.

 

3. Chýbajúce CTA

Toto je zas ďalšia častá chyba. CTA – call to action (výzva k akcii) chýba na stránke. Návštevní príde na stránku, možno sa trochu prekliká a odíde.

Všetky tieto komponenty dohromadu môžu mať niekoľkonásobný efekt, ak ich podnikatelia môžu začať robiť správne.

Ekonomika po COVID-e. Prežijú tí, čo sa prispôsobia. Liekom môže byť „agilita“.

07.05.2020

Ak stojíte pred rozhodnutím, čo s firmou po COVID-e, odporúčam vám prečítať si tento článok a možno sa budete inšpirovať. Hoci ešte COVID kríza neskončila, objavujú sa prvé predpovede, čo bude potom. Nechcem suplovať prácu dobre platených ekonómov, ale isté je, že tisíce firiem skončia alebo padnú úplne na dno. Možno by sme mohli túto krízu prirovnať k [...]

Ako školiť a vyučovať cez Internet – nová realita vo vzdelávaní

19.03.2020

Celoplošná karanténa zasiahla podstatným spôsobom oblasť služieb. Mnoho živnostníkov alebo firiem museli prestať poskytovať svoje služby, zavrieť prevádzky, nechať doma svojich zamestnancov. Náklady rastú, príjmy žiadne. Jednou z oblastí, ktorá je tiež postihnutá je oblasť vzdelávania. Zákaz stretávania, obmedzenie dopravy a zatváranie firiem uzavrelo takisto školiace [...]

Blíži sa vek Chat-botov. Ste pripravení?

30.09.2019

Slovo Chat-bot znie dosť futuristicky, ale kto používa Internet, tak sa s ním stretáva možno denne. Keby sme to chceli preložiť opisným spôsobom, tak „chat“ znamená rozprávanie, klebetenie, diskusia, táranie, kecanie, debata a slovo bot je moderná skratka slova Robot, ktoré vymyslel Karel Čapek. Takže Chat bot by mohol byť debatovací robot. Kto používa Chat-bota? [...]

Branislav Gröhling

Minister školstva Gröhling mal pochybne získať vysokoškolský titul

13.07.2020 16:31

Gröhling mal navyše požiadať Paneurópsku vysokú školu, kde titul získal, aby stiahla jeho práce z webu knižnice.

koronavírus

Superkontrola. Polícia preverila pre koronavírus 72-tisíc ľudí

13.07.2020 15:34

Za 24 hodín skontrolovala polícia na hraniciach v súvislosti s dodržiavaním opatrení proti šíreniu koronavírusu vyše 73- tisíc ľudí.

Za spravodlivosť a zákon Lex Haščák

Vyšetrovateľ NAKA začal trestné stíhanie pre skartáciu nahrávky Gorily

13.07.2020 15:06

Spis Gorila má zachytávať rozhovor medzi akcionárom finančnej skupiny Penta Jaroslavom Haščákom a politikmi o províziách v štátnych obchodoch v rokoch 2005 a 2006.

Peter Pellegrini, Hlas-SD

Pellegrini začal zbierať hlasy pre Hlas-SD

13.07.2020 15:00

Vznikajúca strana Hlas začala oficiálne zbierať podpisy potrebné na registráciu na ministerstve vnútra.

rebel

Ak chceš byť prvý, nestavaj sa do radu... Aj to je dôvod, prečo som sa pustil oblastí, ktorým sa iní vyhýbajú. Agilné poradenstvo, moderný Internetový marketing a aj do zatracovanej oblasti zarábania na internete. Napísal som nieoľko eBookov, ktoré sa dajú stiahnuť z project-academy.com a aj tlačenú knihu o Internetovom marketingu "Najťažšie je zarobiť prvý milión", ktorá sa predáva v maloobchode alebo ju môžete získať v elektronickej verzii. Môžete sa so mnou spojiť na linkedin.com/in/branogablas/

Štatistiky blogu

Počet článkov: 63
Celková čítanosť: 251536x
Priemerná čítanosť článkov: 3993x

Autor blogu

Odkazy