Založ si blog

Blíži sa vek Chat-botov. Ste pripravení?

Slovo Chat-bot znie dosť futuristicky, ale kto používa Internet, tak sa s ním stretáva možno denne. Keby sme to chceli preložiť opisným spôsobom, tak „chat“ znamená rozprávanie, klebetenie, diskusia, táranie, kecanie, debata a slovo bot je moderná skratka slova Robot, ktoré vymyslel Karel Čapek. Takže Chat bot by mohol byť debatovací robot.

Kto používa Chat-bota?

Chatbot sa objavuje čoraz častejšie na Internetových stránkach. Zvyčajne sa objavuje v pravom dolnom rohu a umožní napríklad položiť otázku, prípadne je ešte agresívnejší a vyskočí po otvorení stránky a ponúka možnosť na niečo sa opýtať. Chatbot má niekoľko presne stanovených účelov, medzi ktoré patrí:

  • ponúknuť návštevníkovi možnosť niečo sa opýtať
  • vyžiadať od návštevníka kontakt
  • informovať návštevníka o nejakej novinke alebo akcii
  • ušetriť mzdové prostriedky

Ako to funguje?

V kamennom svete si môžete Chat-bota predstaviť ako niekoho, kto  sedí za telefónom a odpovedá na otázky, keď zákazník zavolá. Určite ste si všimli, že už sa aj tu zmenila doba. Aby sa ušetrili náklady za telefonistov, automatická ústredňa vás najprv vyspovedá, čo potrebujete, dokáže vám odpovedať na niektoré otázky (napríklad spotreba u mobilného operátora) alebo na záver vás prepojí na živého človeka.

Dnes už väčšina ľudí hľadá informácie primárne na Internete a tomu sa prispôsobil aj Internet práve formou Chat botov.

Ako môže Chat-bot ušetriť na zamestnancoch?

Ak ste si všimli, posledná možnosť, prečo sa používa chatbot, je ušetrenie nákladov na zamestnancov. Ako môže Chat-bot ušetriť náklady za zamestnancov a zároveň zvýšiť počet potencionálnych klientov?

V porovnaní s klasickým telefonovaním, jeden pracovník komunikoval iba s jedným zákazníkom, ostatní boli napríklad v čakacom režime, alebo zložili telefón. Chatboty môžu komunikovať naraz s viacerými návštevníkmi a dokonca aj AUTOMATICKY!

Aké druhy Chat-botov poznáme?

Automatické chat-boty – sú také, ktoré vybavia celú komunikáciu so zákazníkom bez toho, že by musel zasiahnuť nejaký operátor, teda živý človek. Takéto niečo funguje aj v telefonickom kontakte. Určite ste sa stretli s tým, že vám zavolal nejaký robot a požiadal vás o názor na nejakú službu. Alebo ste volali napríklad do nejakej inštitúcie, potrebovali ste vedieť iba otváracie hodiny, automat vám ich povedal a bolo vybavené.

Takýto automatický Chatbot je veľmi populárny. Dá sa naprogramovať tak, že sa pýta otázky a jednoduchým klikaním sa návštevník dozvie, čo potrebuje. Napríklad je úplne bežné, že takýchto botov majú lekári, kaderníctva, autoservisy, kde je možné sa prostredníctvom Chat-bota objednať na návštevu.

Ešte inteligentnejším typom chatbota je taký, ktorý sa sám dokáže učiť a dokáže rozoznať kľúčové slová v texte a návštevníkovi ponúkne odpoveď presne podľa jeho otázky. Napríklad, zákazník chce vedieť, koľko by stála výmena plastových okien. Samozrejme, že bot ju nevyráta, ale potrebuje získať kontakt na zákazníka.

Rozhovor by mohol vyzerať nasledovne:

Zákazník: Chcel by som vymeniť okná. Koľko to u vás stojí? (na základe kľúčového slova: stojí, stoja, cena, náklady, ponuka)

Chat-bot: Chceli by ste vedieť cenu za inštaláciu plastových okien?

Zákazník: Áno, viete mi dať cenovú ponuku?

Chat-bot: Navštívi vás náš pracovník, všetko si premeria a určite vám dá cenu, s ktorou budete spokojný.

Chat-bot: Viete nám nechať kontakt na vás a ozveme sa vám.

Zákazník: 09XXXXXX

Chat-bot: Pre istotu nám nechajte aj Email, keby sa nám nepodarilo spojiť telefonicky

Zákazník: xxx@yyyy.sk

Chat-bot: Dakujem. ozveme sa vám akonáhle sa uvoľní náš zamestnanec a dohodnete si stretnutie.

Toto bola ukážka jednoduchého automatického rozhovoru. Kompletná komunikácia je zaslaná konkrétnem pracovníkovi, ktorý sa spojí s klientom a všetko zariadi. Takýto bot sa dá nasadiť takmer všade, kde sa návštevník stránky chce niečo opýtať.
Ukážka automatického Chat bota.

V tomto prípade je tam aj animovaná postava, ktorá sa zhovára s návštevníkov.

Poloautomatické chat-boty – toto sú asi najrozšírenejšie a fungujú rovnako, ako telefónna ústredňa, kde vám najprv ponúkne rôzne menu a na záver povie: „ak sa chcete spojiť s operátorom, stlačte 5“. Vtedy sa automatický bot preklopí na manuálneho a dôjde k rozhovoru so živým zákazníkom.

Poloautomatický Chat bot. Keď nevie automat odpovedať, prizve reálneho človeka

Manuálne-chat-boty – toto je to okienko, čo zvyčajne mávajú stránky napravo dole, kde môže byť napísané „Sme on-line“ alebo „Sme Off-line“. Tu dochádza k tomu, že návštevníci, ktorí prídu na stránku mimo pracovného času, tak zostanú pravdepodobne nevybavení, ak sa im nechce písať Email. Tu vidíte silu polo-automatického Chat-bota.

Ukážka manuálneho Chatbota. V tomto prípade dokáže priamo identifikovať registrovaného zákazníka, ak zadá svoj Email

Takisto s použitím manuálneho chat-bota je potrebné byť veľmi opatrný. Ak pridelíte jedného zamestnanca, ktorý bude strážiť komunikáciu, tak musí byť stále k dispozícii. Návštevník stránky očakáva, že dostane odpoveď pomerne rýchlo. Rozhovor by mohol začať do 1-2 minút. Aj toto sa dá však vyriešiť objednaním si služieb v externej firme. My pripravujeme takúto službu pre viacerých zákazníkov s tým, že naši pracovníci získajú zoznam možných otázok a odpovedí a v prípade, že si nevedia rady, tak kontaktujú odborníka, ktorý poradí alebo môže priamo prevziať rozhovor.

 

Uvažujete o nasadení Chatbota?

Možno už začínate uvažovať, že by ste vyskúšali chatbota na získanie nových klientov? Stačí si vybrať a nainštalovať chatbota na obmedzené obdobie. Možno budete prekvapení výsledkami.

Šokujúca pravda o COVID karanténe na Slovensku

25.08.2020

Príbeh, ktorý teraz opíšem sa zdá až neuveriteľný, hlavne po tom, čo sme prežili na jar tohto roku. Povinné nosenie rúšok v školách kvôli hrozbe nákazy je detská rozprávka oproti tomu, čo som zistil. Čo sa stalo Nie je dôležité, ako som sa dostal k jednému Ukrajincovi, ale jeho príbeh je pravdepodobne jeden z desiatok. Takže Sergej pracuje legálne na Slovensku a [...]

Ekonomika po COVID-e. Prežijú tí, čo sa prispôsobia. Liekom môže byť „agilita“.

07.05.2020

Ak stojíte pred rozhodnutím, čo s firmou po COVID-e, odporúčam vám prečítať si tento článok a možno sa budete inšpirovať. Hoci ešte COVID kríza neskončila, objavujú sa prvé predpovede, čo bude potom. Nechcem suplovať prácu dobre platených ekonómov, ale isté je, že tisíce firiem skončia alebo padnú úplne na dno. Možno by sme mohli túto krízu prirovnať k [...]

Ako školiť a vyučovať cez Internet – nová realita vo vzdelávaní

19.03.2020

Celoplošná karanténa zasiahla podstatným spôsobom oblasť služieb. Mnoho živnostníkov alebo firiem museli prestať poskytovať svoje služby, zavrieť prevádzky, nechať doma svojich zamestnancov. Náklady rastú, príjmy žiadne. Jednou z oblastí, ktorá je tiež postihnutá je oblasť vzdelávania. Zákaz stretávania, obmedzenie dopravy a zatváranie firiem uzavrelo takisto školiace [...]

Košice, banka, bankomat, výbuch

Vyhodili bankomat do vzduchu, k peniazom sa nedostali

26.09.2020 19:15

K výbuchu, ktorý poškodil pobočku banky v košickej mestskej časti Nad jazerom, došlo v sobotu krátko pred 3.00 h.

autobus, Čierne nad Topľou

Po zrážke autobusu s autom na východe sú traja zranení

26.09.2020 18:34

K zrážke autobusu s osobným autom došlo v sobotu dopoludnia na ceste pri obci Čierne nad Topľou, okres Vranov nad Topľou.

Jaroslaw Kaczynski, Poľsko, koaličná dohoda

V Poľsku zažehnali vládnu krízu, majú novú koaličnú dohodu

26.09.2020 17:57

Poľská vládnuca strana Právo a spravodlivosť (PiS) v sobotu uzavrela novú koaličnú dohodu so svojimi dvoma menšími partnermi.

Juraj Šeliga

Šeliga a Pellegrini spoločne vyzývajú ľudí, aby boli zodpovední

26.09.2020 14:22

Premiér Igor Matovič (OĽANO) by nemal kritizovať občanov za nezvládnutie pandémie nového koronavírusu na Slovensku a viniť ich za nárast prípadov.

rebel

Ak chceš byť prvý, nestavaj sa do radu... Aj to je dôvod, prečo som sa pustil oblastí, ktorým sa iní vyhýbajú. Agilné poradenstvo, moderný Internetový marketing a aj do zatracovanej oblasti zarábania na internete. Napísal som nieoľko eBookov, ktoré sa dajú stiahnuť z project-academy.com a aj tlačenú knihu o Internetovom marketingu "Najťažšie je zarobiť prvý milión", ktorá sa predáva v maloobchode alebo ju môžete získať v elektronickej verzii. Môžete sa so mnou spojiť na linkedin.com/in/branogablas/

Štatistiky blogu

Počet článkov: 64
Celková čítanosť: 259894x
Priemerná čítanosť článkov: 4061x

Autor blogu

Odkazy