Založ si blog

3 chyby, ktoré stoja podnikateľov stovky EURO

Podnikatelia sa často sťažujú, ako im nedochádzajú peniaze vo fime a na druhej strane častokrát vyhadzujú peniaze niekde, kde by nemuseli. Nadväzujem na môj predchádzajúci článok o marketingových ignorantoch. Zistil, že takmer všetci podnikatelia robia svoje reklamné kampane (mám na mysli Internetovú reklamu) veľmi neefektívne. Pri svojich pozorovaniach som našiel 3 základné chyby, ktoré robia takmer všetci zadávatelia reklamy, čo môže podstatným spôsobom ovplyvniť výsledný efekt. Môj skromný odhad je, dopad reklamy by sa mohol zdvojnásobiť, len keby sa vyhli týmto 3 chybám. Pritom sa nejedná o žiadnu raketovú vedu, sú to opatrenia, ktoré môžu urobiť aj sami podnikatelia.

Ako merať efektivitu reklamy?

Pokiaľ je reklama jediný zdroj vašich zákazníkov, je to jednoduché. Na jednej strane rovnice sú náklady na reklamu, na druhej strane sú príjmy (alebo zisky), ktoré táto reklama prináša. Každé zvýšenie nákladov na reklamu by malo automaticky priniesť aj zvýšenie ziskov. Ale je aj iný spôsob. Každé zefektívnenie reklamy prinesie vyššie zisky bez zvýšenia nákladov.

V prípade, že máte aj iný zdroj zákazníkov (napríklad tlačená reklama, sprostredkovanie), tak sa podiel reklamy vyčísľuje len veľmi ťažko. V takomto prípade odporúčam zastaviť reklamu na 1-3 mesiace a uvidíte, aký to bude mať efekt na prílev nových klientov alebo na zníženie ziskov. Takéto opatrenie sa realizuje len veľmi ťažko, lebo môže ovplyvniť cash-flow a aj tak nemusí byť na 100% presné.

Preto sa v takomto prípade odporúča merať dopad reklamy inými prostriedkami a to je tzv. „konverzia“. V marketingovom žargóne konverzia znamená, že návštevník mojej stránky urobí nejakú akciu, ktorá mi umožní urobiť z neho môjho zákazníka. Napríklad mi nechá telefónne číslo alebo Email a môžem ho neskôr kontaktovať. Takýto zákazník sa nazýva „Lead“. Zatiaľ možno z neho nemám priamy zisk, ale je to potencionálny kupujúci.

Počet takýchto „Lead-ov“ bude pribúdať ak zvýšim náklady do reklamy alebo ak zefektívnim reklamu. A tento parameter je veľmi ľahko merateľný, bez potreby prerábať celú stránku.

3 chyby, ktoré okrádajú podnikateľov o stovky EURO.

Tých chýb je zvyčajne v reklame oveľa viac, ale pre názornosť som vybral 3 chyby, ktoré môžu mať najväčší efekt.

  1. Nesprávne zvolené reklamné médium a forma reklamy
  2. Nesprávne cielenie reklamy
  3. Chýbajúce CTA (call to action)

1.Nesprávne zvolené reklamné médium

Toto je prvý problém, ktorý musí zadávateľ reklamy vyriešiť. V „kamennom svete“ sa podnikatelia rozhodujú medzi reklamou v televízii, rádiu, v časopisoch, billboardy, letáky a podobne. Na Internete zvyčajne prichádzajú do úvahy 3 možnosti – Google Adwords, Youtube a Facebook.

V nasledújúcom videu vysvetľujem rozdiely medzi nimi:


 

2. Nesprávne cielenie reklamy

Tu sa treba zamyslieť, kto je vašim ideálnym klientom a snažiť sa nájsť spôsob, ako cieliť reklamu práve na takýchto potencionálnych spotrebiteľov. Nie je dôležité osloviť čo najviac ľudí, dôležité je osloviť správnych ľudí. Na toto je jediný recept – testovanie.

 

3. Chýbajúce CTA

Toto je zas ďalšia častá chyba. CTA – call to action (výzva k akcii) chýba na stránke. Návštevní príde na stránku, možno sa trochu prekliká a odíde.

Všetky tieto komponenty dohromadu môžu mať niekoľkonásobný efekt, ak ich podnikatelia môžu začať robiť správne.

Aj vy ste marketingový ignorant?

02.09.2019

S týmto slovom som sa stretol prvý krát asi pred 2 mesiacmi. V skupinke diskutujúcich boli dvaja podnikatelia, ktorí sa takto označili, čo bolo 20%. Je to náhoda, alebo naozaj 20% podnikateľov viac »

Čo znamená Agilný a čo je to Scrum?

05.08.2019

V poslednom čase sa na mňa ľudia často obracajú ľudia ohľadom agility, agileného prístupu, agilného prostredia a takisto záhadného slova Scrum (teda nie záhadného pre mňa). Nakoľko som viac »

EUGEN, prestaň nás už klamať!

24.10.2018

Ako som sa potešil, keď som videl v reklame, že niekto bude monitorovať projekty hradené z prostriedkov EÚ. Musím povedať, že by som rád vedel, čo sa kde urobilo, poopravovalo a podobne. Lenže viac »

prezidentka, zuzana čaputová

Prieskum: Čaputová je najdôveryhodnejším politikom, počtom percent predbehla premiéra

22.09.2019 13:48, aktualizované: 14:22

V júni pred nastúpením do funkcie prezidentky mala dôveru 41% opýtaných, začiatkom septembra to bolo už 56%.

Miroslav Beblavý

Beblavý nevidí Druckerovu stranu Dobrá voľba ako partnera

22.09.2019 13:31

Vníma ju ako "dcérsku odnož" strany Smer.

peniaze, bankovky, kalkulačka, plat

Nové poplatky bánk, zdraženie starých. Na pobočkách bude drahšie

22.09.2019 12:46

Od novembra niektoré služby v bankách pravdepodobne zdražejú. Finančné domy opäť avizujú zmeny cenníkov a poplatkov.

Bratislava, pochod za život, námestie snp.

Národný pochod za život obmedzí dopravu v Bratislave

22.09.2019 12:44

Dopravný podnik Bratislava z dôvodu pochodu upraví trasy niektorých liniek MHD.

rebel

Ak chceš byť prvý, nestavaj sa do radu... Aj to je dôvod, prečo som sa pustil do neprebádanej oblasti zarábania na internete... Moju novú knihu "Najťažšie je zarobiť prvý milión" si môžete stiahnuť na zbohatni.eu

Štatistiky blogu

Počet článkov: 60
Celková čítanosť: 223388x
Priemerná čítanosť článkov: 3723x

Autor blogu

Odkazy